24 April 2006

منصور امان: جمهوری اسلامی حجاب توبه به سر می کشد

.............................................................................................................................................

جمهوری اسلامی حجاب توبه به سر می کشد

منصور امان

یورش حکومت جمهوری اسلامی برای گُسترش دامنه سرکوب و میلیتاریزه و پُلیسی کردن جامعه تحت پوشش "مُبارزه با بدحجابی" به شکست انجامیده است. چند روز پس از صحنه آرایی برای شروع این پروژه، آمران و عاملان آن به شتاب فرمان عقب نشینی را صادر می کُنند.

پاسدار طلایی، سرکرده نیروی انتظامی تهران که با تبلیغات فراوان و عکس و تفصیلات، گُسیل گُماشتگان تحت امر خود به خیابانها را به نمایش گُذاشته بود، اکنون بُغض در گلو تاکید می کُند، این امر"مُطلقا به حجاب ربطی ندارد." وی همچنین ناچار شُده است شاخ و شانه کشی پیشین خود علیه "شلوار کوتاه و مانتو تنگ" را پس گرفته و آن را تکذیب کُند. در همین رابطه، رییس جمهور برگُمارده ولی فقیه نیز با یک چرخش 180 درجه ای، این گونه چانه گرم کرده است :"در امور فرهنگی باید به شدت از برخوردهای حساب نشُده جلوگیری کرد."

نفر بعدی در صف ابراز برائت، آقای کریمی راد، وزیر دادگُستری و سُخنگوی قوه قضاییه است که به همین ترتیب خود را ناگُزیر دید تهدید های قبلی اش مبنی بر اعمال مُجازات زندان و جریمه نقدی علیه "بدحجابان" را پس بگیرد و خلع اُلساعه قانون تازه ای وضع کُند.
پیشتر، آقای عماد افروغ، یک نماینده مجلس مُلاها وابسته به باند نظامی – امنیتی، در نمایش زنگ شروع پروژه مزبور در برابر مجلس، ناتوانی حکومت در عملی ساختن آن را به این شکل پیش بینی کرده بود:"مُتاسفانه هر اقدام فرهنگی که قرار است انجام شود، بلافاصله جو را سیاست زده می کُنند که حساسیت مردُم را تحریک نکُنید، اکنون مساله هسته ای و چالشهای سیاست خارجی را داریم."
جمع آوری سرآسیمه طرح "مُبارزه با بدحجابی" و ابراز برائت متولیان آن از نقشه های خود، بیانگر مُقاومت فزاینده جامعه ایران در برابر سیاستها و طرحهای جنون آمیز رژیم ولایت فقیه است. جمهوری اسلامی، دور اول تلاش برای هسته ای کردن جامعه را باخته است.

http://www.iran-nabard.com//