31 March 2006

فهرست جنگ مارس 2006 -


-مارس 2006 -


غم بی دمی و پتیسیونی عروسکهای تماما مخصوص = شیما کلباسی =
مذاكره حکومت آخوندی با آمریكا - با چه هدفی؟ = دكتر حسين باقرزاده =
ترور = رضآ نآظم=
با نام ِ جاودانه‌ی فروردين ....(شعر) -پيرايه يغمايی -
ساعتم به وقت فرداست (شعر)-
شکوه ميرزادگی -
آغازینه های 1385







تعیین وقت آخوندی (الکاریکاتور)
تیما نیلیان








جمهوری اسلامی،زمستان تاریکی است افتاده بر میهنمان - میرزاآقا عسگری (مانی)
-ولايت مطلقه فقيه، درخشان ترين دستاورد جنبش روشنفکری ايران -
امير سپهـر

نفس های خورشيد (شعر)- شکوه میرزادگی
از این به بعد قرار ما، جمعه ها در گورستان صنعتی شر یف- نیما نیلیان بوشهری
شب آتش و آزادی -
وبلاگ شبح
جمهوری ولایت فقیه مطلقه مرده است؛ سالهاست که مرده است - وبلاگ گاو مقدس
آباد گردانان گورستان - دکتر زری اصفهانی -
خواست مردم ایران تغییر رژیم است و نه غنی سازی اورانیوم- کیوان کابلی -
آن عاشقان شرزه که با شب نزیستند، رفتند و شهر خفته ندانست که کیستند- مینا انتظاری -
چرا اینقدر کم بودیم؟ اینان هراسشان ز یگانگی ماست!- وبلاگ زیتون -
شاید که تا هشت مارس بعدی (شعر)
شیما کلباسی
برگزیده تبریکات سیاسی/عبادی زنانه و مردانه هشتم مارس 2006 :
وحشت از آزادی؛ "روز زن" در دانشگاه علم و صنعت -وبلاگ آوای رهایی-
اعتراض به ممانعت از برگزاری روز جهانی زن _ وبلاگ نیما نسرین
_
حقوق زنان 9 ساله، حقوق زن عاشق، حقوق زن خطا کار..... از يادداشت های مهرانگيز کار درباره
وضعيت حقوقی زنان در ایران، به مناسبت روز جهانی زن.....
یک راه حل عملی برای نماندن در آفساید _ مصطفی قوانلو قاجار
_برایت متاسفم سرهنگ علی بابایی !- امیرفرشاد ابراهیمی

شرايط "دانشگاهی" صدور "حكم" اعدام "فارغ التحصبلان"


چشم اندازحقوق بشری حکومت "خودی ها " /59

مهمترین" دلیل خاک توسر شدن کاندید ریاست "جمهوری"





="خبر" مصوٌر توپولی =
="تاریخ" توپولی=
="میزون" نیوزنهضت "آزادي"=
=دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج =

30 March 2006

غم بی دمی و پتیسیونی عروسکهای تماما مخصوص

= شیما کلباسی =
( و این نه گفتن بر مبنای چه منطقی هست؟)
روزنگار عزیزم،خیلی صادقانه دوستت دارم. حالا زنبور خوشگلم... با رقص کامپیوتری از توی لونه اش می پره... میره توی کندوی عسل اونوری... خیلی دوستت دارم... تو برنده جایزه شدی... و روزنگار عزیزم من کیک سیب هم خیلی دوست دارم.

اینها کلمه های دیروز دختر کوچولو بود که روی پاهام نشسته بود و روی دکمه های کی-بورد می زد و به خیال خودش روزنگارش رو می نوشت .

چند دقیقه بعدش که ای-میلهام رو چک می کردم... چشمم به ای-میل یک خانوم ایرانی افتاد که در حال گرفتن دکتراش در یکی از دانشگاههای رده بالای امریکاست. از خود اون خانم خوشم میاد و از خوندن نوشته هاش هم لذت می برم. فردیتش نیست بلکه مضمون نامه است که به نظرم فریبکارانه اومد. برام عجیبه که آدمهایی که به آمریکا فشار میارن که با رژیم جنایتکار ایران مغازله رو شروع کنه یا آدمهایی که دنبال پرونده سازی از جنایات رژیم ایران هستند ای-میل می فرستند و می گویند: لازم می بییند در پاسخ به اعلامیه اخیر دولت آمریکا مبنی بر اختصاص هشتاد و پنج میلیون دلار به گروههای مخالف رژیم موضعگیری شفاف داشته باشند.

روزنگار عزیزم،

چشمم که به عروسک دختر کوچولو گوشه اتاق می افته (در حالیکه خودش مهد کودکه و منم مشغول تایپ این نوشته،) یاد حرفهای دیشبش می افتم که می گفت کیک سیب خیلی دوست داره... شاید امشب با هم کیک سیب درست کنیم. می دونم! می دونم!

هنوز تصمیم نگرفتم که کیک بپزم یا نه!
اما چیزهایی که می دونم رو که می دونم!
تصمیمم رو راجع به امضای این پتیشن هم می دونم.
حماقت می دونم که بخوام این پتیشن رو امضا کنم.
به واقع می دونم که نمی تونم با دست پیش بکشم و با پا پس بزنم.
با تمام وجودم می دونم و باور دارم که رژیمی که آدمکش هست دولتی نیست که بشه باهش وارد صحبت شد.

روزنگار عزیزم،

من جنگ نمی خوام! خواهش می کنم خدا جون، پروردگارا، یهوا، مسیح موعود، الله، مو قرمز و یا مادر افریقایی که اون بالا یا این پایین هستی... خواهش می کنم کمکم کن که بتونم غذاهای سالم و کم چربی بپزم و ضمنا رستوران محلی (اقلیتی) ایران از شعله آتش جان سالم به در ببره! و همزمان که مشغول اینکاری... لطفا مهمانان متشخص یا قابل فهمتر بگم زندانیان سیاسی رو که در زندانهای نه خیلی آب و رنگ دار رژیم خونخوار ایران اسیرند رو هم یک نیم نگاهی به عدالت بنداز.خوب حالا شما هم مهمون من باشین و این منیو رستوران رو یک نگاهی بندازین بلکه خوشتون بیاد! ما مشروبات غیر الکلی سرو می کنیم، کاسه سر آدم، اعضای بدن زنان اعدام شده، وحشیگری و ضربت ملی و خوراک -شیمیایی- آلوده- دریایی خزر.
موضع گیری کاملا شفاف و منطقی به کمک هشتاد و پنج میلیونی آمریکا
آهان!

لطفا این پتیشن رو امضا کنین تا دفعه دیگه سر گارسونمون این آقا بشه!
مرسی برای امضاهاتون و تلاشتون برای امنیت و تامین جانی و ملی هر ایرانی و... انجام وظایف شهروندیتون...
ضمنا حالا که سرتون گرمه که به زیارت قعر تاریخ بریم...
ما اسمتون رو برای قدردانی در لیست عروسکهای باربی تازه به بازار اومده اضافه می کنیم ...
این عروسکهای تماما مخصوص... بالهاشون رو به هوس شنیدن یک قصه (یا شاید هم یک دم / دنبالچه!) معاوضه کرده اند!.

29 March 2006

مذاكره حکومت آخوندی با آمریكا - با چه هدفی؟

= دكتر حسين باقرزاده =


گفتگوهای بین آمریكا و جمهوری اسلامی در عراق به گمان‌زنی‌هایی دامن زده است. گروهی بر آنند كه موافقت رژیم با این مذاكرات در واقع آغاز عقب‌نشینی جمهوری اسلامی در برابر غرب است. حفظ نظام بالاترین ارزش در جمهوری اسلامی‌ است و اگر این كار جز با كنار آمدن با آمریكا عملی نمی‌شود می‌توان در
برابر آن زانو زد.
اگر "معامله‌ای" صورت بگیرد، یكی از بزرگترین بهای پرداختی آن از سوی مردم ایران وضع حقوق بشر خواهد بود. یعنی این خطر وجود دارد كه یك بار دیگر حقوق بشر در ایران وجه المصالحه توافق‌های بین المللی قرار گیرد.
اپوزیسیون ایران باید تلاش كند تا از چنین سرانجامی جلوگیری شود. باید هشیار بود و هرجا كه نمایندگان رژیم ایران با مقامات غربی ‌بر سر میز مذاكره می‌نشینند فشار آورد تا حقوق بشر در متن گفتگوها قرار گیرد و موضوع اصلی و عمده آن باشد.
هم اكنون نگرانی‌های زیادی در مورد زندانیان سیاسی وجود دارد. تعدادی از آنان به مرگ محكوم شده‌اند و در خطر اعدام قرار دارند. رژیم جمهوری اسلامی‌ ممكن است از فرصت دلمشغولی جهان غرب برای مذاكره با ایران سوء استفاده كند و جنایتی تازه را مرتكب شود. باید هشیار بود و نگذاشت مذاكره رژیم با غرب و یا سركشیدن جام زهر دیگری به فجایع و جنایات تازه‌ای منجر شود.

گزارش مربوط به گفتگوهای بین سفیر آمریكا و نمایندگان رژیم جمهوری اسلامی در عراق به شایعات و گمان‌زنی‌هایی دامن زده است. گروهی بر آنند كه موافقت رژیم با این مذاكرات در واقع آغاز عقب‌نشینی جمهوری اسلامی در برابر غرب است و سران رژیم می‌روند تا در تنگنای بحرانی كه خود ایجاد كرده‌اند و برای رفع خطر بزرگی كه موجودیت خود رژیم و منافع ملی كشور را تهدید می‌كند بار دیگر جام زهر را سر بكشند و این بحران را از سر بگذرانند. رژیم جمهوری اسلامی‌ نشان داده است كه پایبند به هیچ اصل و تعهد اخلاقی‌ یا سیاسی نیست. حفظ نظام بالاترین ارزش در جمهوری اسلامی‌ بشمار می‌آید و به خاطر آن می‌توان هر اصل و ارزش دیگری‌ را زیر پا گذاشت. و اكنون اگر حفظ نظام جز با كنار آمدن با شیطان بزرگ عملی نمی‌شود می‌توان در برابر آن نیز زانو زد و یا سر تعظیم فرود آورد.

مذاكره با آمریكا همواره بزرگترین تابو در جمهوری اسلامی‌ بوده است. گفتگوی آقای بازرگان نخست وزیر جمهوری اسلامی با مشاور رییس جمهور آمریكا در حاشیه كنفرانس الجزایر در سال ١٣٥٨ به سقوط حكومت او انجامید. پس از آن ایران مجبور شد برای حل و فصل مسئله گروگانگیری دیپلمات‌های‌ آمریكایی با واسطه الجزایر با آمریكاییان گفتگو كند. از آن پس گفتگوهایی كه صورت گرفته مخفیانه بوده است. در طول دوران هشت ساله حكومت آقای خاتمی نیز كه نامبرده گاه به گاه علایمی‌ دال بر تمایل گفتگو با آمریكاییان می‌داد آقای خامنه‌ای مرتبا با حملات شدید به آمریكا و به كسانی كه داعی‌ گفتگوی‌ با آمریكاییان بودند، این تلاش‌ها را خنثا می‌كرد. از این رو، حتا گفتگوهایی‌ كه در سال‌های اخیر در رابطه با افغانستان مستقیما بین ایران و آمریكا صورت گرفته هیحگاه رسما و علنا از طرف رژیم ایران تأیید نشده است. این برای اولین بار است كه رژیم ایران، آن هم در اوج حملات تبلیغاتی خود علیه آمریكا، رسما از انجام گفتگوی‌مستقیم با آمریكا سخن می‌راند. شكستن این تابو اگر مقدمه كنار آمدن با آمریكا نباشد چگونه قابل توضیح است، و عواقب آن چه خواهد بود؟

به واقع باید گفت كه رژیم جمهوری اسلامی از قدرت انطباق‌پذیری بالایی‌ برخوردار است و برای این كار ابزار لازم را نیز در دست دارد. خصوصیت ماكیاولیستی و پراگماتیسم مبتنی‌ بر دروغ و ریا و خدعه آن (كه جواز آن را رهبر فقید نظام صادر كرده است)، همراه با سیاست سركوب بیرحمانه و خشن، جای همه‌ گونه چرخش و معلق زدن سیاسی‌ را باز گذاشته است. كاركرد ٢٧ ساله این رژیم و عبور آن از بحران‌های زیادی كه هر یك بالقوه می‌توانست به یك تحول اجتماعی‌ بینجامد بیانگر این توانایی است. رژیم با كاربرد این ابزار توانسته است بحران‌های بزرگی را در مقاطع جنگ هشت ساله خانمانسوز با عراق، نابسامانی‌های‌ سیاسی‌ و اقتصادی دوره «سازندگی» و كشمكش‌های دوران اصلاحات پشت سر بگذارد. اكنون نیز از كجا كه نتواند با یك چرخش ١٨٠ درجه‌ای با شیطان بزرگ بر سر آشتی درآید و این شدیدترین بحران حیات خود را از سر بگذراند؟

رژیم جمهوری اسلامی به خوبی احساس می‌كند كه موجودیت آن در خطر است. آمریكاییان كه ازسال‌ها پیش عزم خود را برای تغییر رژیم جزم كرده بودند بهانه بسیار خوبی برای این كار پیدا كرده‌اند. آمریكا البته از دست‌یابی رژیم ایران به سلاح اتمی به شدت نگران است. ولی عزم آمریكا بر تغییر رژیم در ایران پیش از آن كه این خطر جدی شده باشد شكل گرفته بود. نقشه «خاورمیانه بزرگ» نومحافظه‌كاران آمریكا كه تا كنون به تغییر رژیم در دو كشور در دو سوی ایران انجامیده است بدون تغییر رژیم ایران معنایی نمی‌توانست داشته باشد. این كه حمله آمریكا به عراق به فجایع زیادی انجامید و دردسرهای زیادی برای آمریكا ایجاد كرد تنها به معنای تعویق اجرای نقشه در مورد ایران بود و نه نفی كامل آن. اگر بحران اتمی ایران پیش نمی‌‌آمد، و آمریكاییان برای‌ حمله به ایران آمادگی‌داشتند، آنان بهانه‌های‌ دیگری برای‌ توجیه كار خود می‌جستند. اكنون سیاست امام زمانی احمدی نژاد بسان مائده‌ای آسمانی این فرصت را برای آمریكاییان فراهم كرده و در اختیار آنان گذاشته است.

رژیم جمهوری اسلامی‌ البته برای‌ رفع خطر آمریكا تلاش‌های زیادی‌ كرده است. سیاست نزدیكی با اروپا كه در دوران حكومت خاتمی با موفقیت دنبال می‌شد بخشی از این راهبرد بوده است. اصلاح‌طلبان می‌اندیشیدند (و ادعا می‌كردند) كه با ایجاد شكاف بین اروپا و آمریكا می‌توان آمریكا را از تعرض باز داشت و موجودیت رژیم را حفظ كرد. ولی باید به یاد آورد كه سخنرانی معروف آقای ‌بوش كه در آن از ایران در ردیف عراق و كره شمالی به عنوان محور اهریمنی‌ یاد كرد در اوج قدرت اصلاح‌طلبان ایراد شد! اظهارات زمامداران آمریكا و از جمله این سخنرانی باید به سران رژیم فهمانده باشد كه اصلاحات هیچ تضمینی‌ برای بقای‌ رژیم به همراه نمی‌آورده است. ادامه اصلاحات سر انجام می‌توانست به استحاله رژیم و اضمحلال جمهوری اسلامی منتهی‌ شود و معلق كردن آن در فضا برای این كه نظام به خطر نیفتد نتیجه‌ای در رفع خطر حمله آمریكا نداشته است. در این صورت، چرا باید خود را معطل اصلاحات كرد و سردردهای آن را به جان خرید؟ بهتر آن كه عطایش را به لقایش بخشید و آن را به كناری ‌گذاشت. بی‌دلیل نبود كه موج ضد حمله علیه اصلاحات پس از روی كار آمدن آقای بوش آغاز شد و به خصوص پس از سخنرانی معروف او شدت یافت.

با كنار گذاشتن اصلاحات، رژیم برای ادامه حیات خود و رفع خطر خارجی به دنبال تضمین دیگری افتاد و تسریع و گسترش فعالیت‌های‌ اتمی در دستور كار آن قرار گرفت. سران رژیم دریافته بودند كه از سه كشور محور اهریمنی آقای بوش، تنها عراق و ایران مستقیما از طرف آمریكا تهدید می‌شوند، ولی كره شمالی چون در مظان دستیابی به سلاح اتمی است در معرض تهدید آمریكا قرار ندارد. از این رو، ظاهرا چنین نتیجه گرفتند كه اگر در شرایطی كه آمریكا در باتلاق عراق گیر كرده و در صحنه بین‌المللی نیز منزوی شده از فرصت استفاده كنند و توانایی‌های هسته‌ای خود را تا حد تولید سلاح اتمی بالا ببرند (و یا دست كم تصور این توانایی را ایجاد كنند) شاید بتوانند خطر حمله آمریكا را دفع كنند و تضمینی برای ادامه حیات خود به دست آورند. زمامداران حاكم می‌دانستند كه اگر چنین سیاستی را می‌خواهند دنبال كنند باید با سرعت كامل به دنبال آن بیفتند و هیچ فرصتی را از دست ندهند - كاری كه بلافاصله و هم‌زمان با خاتمه حكومت اصلاح‌طلبان آغاز شد.

اكنون رژیم این سیاست را هم‌چنان دنبال می‌كند و در حال ارزیابی موفقیت آن است. از یك سو، از همراه شدن اروپاییان با آمریكا نگران است. از سوی دیگر، به مواضع روسیه و چین دل بسته است با این امید كه با مخالفت آنان، شورای امنیت سازمان ملل نتواند تصمیمی حاد علیه ایران اتخاذ كند، و یا دست كم آن را برای مدتی به تعویق بیندازد. برای‌ رژیم ایران هر گونه تاكتیكی كه بتواند با آن وقت بخرد مغتنم است. ولی مقامات حاكم باید بدانند كه برای‌ مدت زیاد نمی‌توان به حمایت این دو كشور اعتماد كرد. چین و روسیه به مراتب بیش از آمریكا و اروپا حسابگرانه كار می‌كنند و آن جا كه منافعشان اقتضا كند ممكن است زود عقب بكشند. علاوه بر این، حمایت‌های‌ روسیه از رژیم صدام حسین كمكی به بقای آن نكرد، و اكنون روشن شده است كه حتا اطلاعاتی كه روسیه از طریق عوامل خود در پایگاه‌های آمریكاییان دریافت می‌كرده و در اختیار صدام می‌گذاشته تا چه حد نادرست و گمراه‌كننده بوده است. رژیم جمهوری اسلامی باید بسیار احمق باشد كه در آینده به چنین اطلاعاتی تكیه كند.

اكنون شاید مجموعه این عوامل است كه رژیم جمهوری اسلامی را به آستانه كاخ سفید كشانده است. رژیم باید دریافته باشد كه برای‌ رفع خطر آمریكا راهی جز كنار آمدن با آن ندارد. یعنی نه روسیه و چین و نه اروپا (اگر رژیم بتواند دو باره رابطه خود را با آن بهبود ببخشد) نمی‌توانند خطر حمله آمریكا علیه ایران را دفع كنند. تنها كنار آمدن با آمریكاییان ممكن است این خطر را از سر جمهوری‌ اسلامی‌ رفع كند. مذاكراتی كه اكنون آغاز شده ممكن است هدف اصلی آن فقط خریدن وقت باشد. شاید هم رژیم می‌خواهد بداند كه آمریكا با چه بهایی حاضر است از تهدید خود دست بردارد و موجودیت رژیم جمهوری اسلامی را تضمین كند. این بها مسلما برای رژیم سنگین خواهد بود - و برای منافع مردم ایران به مراتب سنگین‌تر. ولی احتمال این كه چنین معامله‌ای صورت بگیرد بسیار ضعیف به نظر می‌رسد. رژیم جمهوری اسلامی با كاركرد مزورانه و خشونت‌‌بار خود در سطح بین‌المللی به سختی می‌تواند اعتماد بیافریند، و خطر گسترش سلاح‌های اتمی (كه با ادامه حیات رژیم وجود خواهد داشت) آن قدر برای‌غرب سنگین است كه به سختی می‌تواند با آن كنار بیاید.

و سرانجام اگر چنین معامله‌ای (با احتمال بسیار ضعیف) صورت بگیرد، یكی از بزرگترین بهای پرداختی آن از سوی مردم ایران وضع حقوق بشر خواهد بود. یعنی این خطر وجود دارد كه یك بار دیگر حقوق بشر در ایران وجه المصالحه توافق‌های بین المللی قرار گیرد. اپوزیسیون ایران باید تلاش كند تا از چنین سرانجامی جلوگیری شود. باید هشیار بود و هرجا كه نمایندگان رژیم ایران با مقامات غربی ‌بر سر میز مذاكره می‌نشینند فشار آورد تا حقوق بشر در متن گفتگوها قرار گیرد و موضوع اصلی و عمده آن باشد. با هر گونه گفتگویی‌ كه مسئله حقوق بشر را به كنار می‌گذارد یا آن را به حاشیه می‌راند باید به مبارزه برخاست. تنها از گفتگوهایی بین غرب (از جمله آمریكا) با ایران می‌توان حمایت كرد كه حقوق بشر را در محور كار خود قرار دهد. هم اكنون نگرانی‌های زیادی در مورد زندانیان سیاسی وجود دارد. تعدادی از آنان به مرگ محكوم شده‌اند و در خطر اعدام قرار دارند. رژیم جمهوری اسلامی‌ ممكن است از فرصت دلمشغولی جهان غرب برای مذاكره با ایران سوء استفاده كند و جنایتی تازه را مرتكب شود. باید هشیار بود و نگذاشت مذاكره رژیم با غرب و یا سركشیدن جام زهر دیگری به فجایع و جنایات تازه‌ای منجر شود.

hbzadeh@btinternet.com

28 March 2006

رضآ نآظم


ترور

رضآ نآظم



صداي سوت بلند شد. جلوي در دژباني خبردار ايستاده‌ايم.
آمد.
سروان فرمان مي‌دهد:"پيش فنگ!"
از ماشين پياده مي‌شود. راننده‌اش دارد به ما نگاه مي‌كند. سروان پاشنه پاهاش را محكم به هم مي‌كوبد و شروع مي‌كند به گزارش دادن. ما داريم نگاه مي‌كنيم. سروان به او احترام مي‌گذارد. دستمان روي اسلحه خشك شده. سوار ماشين مي‌شود و مي‌رود. سروان فرمان مي‌دهد: "پافنگ!"
اسلحه‌هامان را پايين مي‌آوريم.
سرمان را پايين مي‌اندازيم. هيچ كدام از كاري كه تصميم گرفته بوديم بكنيم حرفي نمي‌زنيم. نگاهمان را از هم ميدزديم. سروان فرمان مي‌دهد:"آزاد!"
كسي حواسش نيست.
دوباره فرياد ميزند: " آزاد!"

http://rezanazem.blogspot.com/2006/03/blog-post_28.html

دلجویی و چه و چه و چه از دراویش قم


کمیته بررسی کننده ماجرای تخریب حسینیه دراویش گنابادی در قم، حمله به حسینیه را کاری اشتباه و ناشی از ارائه اطلاعات غلط به مسؤولان، علما و مراجع تقلید دانست.حسینیه دراویش،‌ خانه ای بود که به عنوان ارثیه پدری به حسینیه تبدیل شد. نکته جالب توجه آن که در حال حاضر خانه و حسینیه با هم ویران و تبدیل به پارکینگ خودرو شده است. بررسی سوابق دراویش گنابادی نشان از آن دارد که این افراد ...
دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 231

25 March 2006

با نام جاودانه‌ی فروردين


-
پيرايه يغمايی -


"سر" سين هشتمين ...
سر می‌دهم به پای تو ای سرزمين من!
ای عشق راستين!
ای سرو ناز دامن شيراز ...
ای زنده رود خاک سپاهان
ای موج کف گرفته‌ی کارون
ای شانه‌های سخت دماوند
ای پير خسته‌ی دود آلود ... تهران
ای درنشسته سر به گريبان ولی هنوز
هشيار و سر بلند ... ؛
اين سين هشتمين را
از جان فدای راه شما کردم ...

ای شعله‌های چارشنبه‌ی پايان
من هم به نام عشق ؛
از دودمان سرخ شما هستم ...
از هرچه – جز که عشق –
رها هستم ...
در گير ودار اينهمه آوار
سرکش‌ترم ،
ز بازی سر سخت روزگار
از زلف يار هم ....
با من نماز عشق بخوانيد ...

ای شعله‌های چارشنبه‌ی پايان!
هنوز هم
از سرخی شماست گريبان سرخ ما
زردی نصيب چهره‌ی دشمن باد!
آری هنوز هم ،
از قامت بلند شما در ما .... ؛
سر می‌کشد زبانه‌ی فرياد ...
بالا بلند بمانيد ؛
تا اختران روشن عاشق!

ای شعله‌های چارشنبه‌ی پايان!
بايد که سرکشی ز شما آموخت
بايد که سوخت ...
با "سوختن" هميشه پيامی است
در "سوختن" هميشه فرازی است
از "ساختن" چه بگويم ... آه ...
دردی است اين حقارت جانکاه
"سازش" کليد سلسله‌ی ننگ است!

در گوش من به شعبده شيطان
می‌خواند از نگون شدن بخت
از مرگ و
از شکستن و
پايان ...
آری ... به نقل او ؛
پايان کار جز اين نيست !
اين است و باز
همين نيست ...
فرزند من که از قبيله‌ی عشق است ؛
ققنوس ديگری است ،
که سر می‌کند به در ؛
از موج موج ِ توده‌ی خاکستر ...

می‌آيد از غبار ،
فردا بهار تازه‌ی ديگر
پيچيده در تپش هر طنين من
عطر غرور سبزه‌ی ديگر

ای سرزمين من
ای عشق راستين
بختت بلند باد!
در سفره‌ی گشاده به ديدار هفت سين
در رقص سرخ ماهی و
در عطر بيد مشک ...
با نام ِ جاودانه‌ی فروردين
....

22 March 2006

1385
مبارک باد
به مبارزین جنگهای چل تیکه

>


مبارک باد

به نخستین اتحاد فرهنگی / مبارزاتی / پاسارگادی
هزاران ایرانی دو سوی مرز




مبارک باد

به بر و بچه های وارث تجربیات 1357 "شکوهمند" ما و به بازماندگان هشت سال " اصلاحات" شیخ خندان عبا شوکولاتی گفتگوی تمدنها"ی آخوندی؛ به وب آورانی که و لی فقیه های عمامه خونین و شیخ شیپورهای نعلین آب نباتی
و... ملیجک ها و چه وچه وچه های مقیم "مهاجرت" از پسشون برنمیان :

زیتون*نقطه ۞ نوشته های یک خبرنگار * مــکـث در مه * گل کو * فرهنجیده * سرزمین رویائی * بازگشت *فردا * تـــــرنـــٌــم * راه من ... * کیهانگشت ... * لحظه * وارش * حسن آقا * لاتلند * گیل ایران یارمحمدی * سعيد حاتمی * زیتونستان * حلوت انس * مرد پیر * بازگشت * خُسن آقا * گلادیاتور * زن نوشت *زني تنها در آستانه فصلي سرد * کاقه تاصری * اوهام روزانه * زن ایرانی * زیتون ( مرکزفرماندهی زیتونستان) * نیک آهنگ * نیک آهنگ * زیتون * زن ایرانی * حسن آقا درغربت *سردارجنگل * زیتون * کوچه * امیر فرشاد ابراهیمی * سعید ماسوری * زندانیان سیاسی * اردشیردولت *خُسن آقا * زن ایرانی * پنجره التهاب * شبح* مشق شب * زیتون زیتونستان * آفتاب پرست * عبدالقادر بلوچ * کیانوش سنجری * بابك خرمدين * زن ایرانی * خُسن آقا * لاتلند * گیل ایران * زیتون * خ نویسی های لقمانعلی * آق بهمن* خلوت انس * بادبان * سرزمین آفتاب* گیسو * سیبیل طلا * انجمن بدون مرز * خُسن آقا * سيدعلی گدا * اوهام روزانه* سردارجنگل * لندنی * وارش * کسوف * ف. م.سخن * کانون وبلاگ نوبسان... * نیک آهنگ * زیتون * تریبون جوانان * نیاک * بادبان * بامداد * پنجره التهاب / آرش سیگارچی * زن ایرانی * زیتون *دختر آفتاب * دختری از ایران *زن ایرانی ( با آرایش و تجهیزات جدید برای ادامه مبارزه) * آق بهمن *یاک احمد سیف* نيک آهنگ کوثر * من آخرین ترانه ی بارانم * تقويم تبعيد * نسل جديد * امیرفرشاد ابراهیمی *يک گيله مرد * فرنگوپولیس * هزار و هشتصد و هفت * امیر فرشاد ابراهیمی * ترانه های برف * نامه های ایرونی * جوان * سر زمین آفتاب * پایگاه مرکزی زیتونستان * اردشیر دولت * گل گو * نسل جديد * گيله مرد *بهروز سورن * فرشته مهر * گاو مقدٌس * آزادی زندانیان سیاسی * فرهنجیده * آفتاب پرست * خُسن آقا * گل کو * ماری مهرمند * از شبانه تا ....غریبانه * شبح * بادبان * اعضای کانون وبلاگنويسان ايران * وارش * تـــــرنـــٌــم * ملا حسنی * بادبان * زن ایرانی * زیتون * عبدالقادر بلوچ * خُسن آقا * ویژه کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی * ساحل افتاده * هزار و هشتصد و هفت * ضدٌ خاطرات * شهر من *اعضای کانون وبلاگنويسان ايران * خُسن قا * چرکنویس * نيک آهنگ کوثر * دخترم امیلیا جان * *از بالای دیوار خُسن آقا * سیاهکل * فریاد بی صدا * شبح * مهر واژ* لاتلند ... لات اينترنتی * نا مه های ایرونی * سعید حاتمی * گل کو * بازگشت * جوانه ها * امید آزادی * جمهور * بادبان * نامه های ایرونی * بیلی و من * آتش * زن ایرانی * سر زمین آفتاب * نیلوفر تاج بخش * خُسن قا * زن ایرانی * هزار و هشتصد و هفت * پیام ایرانیان * روزنامه های میم. ویس آبادی * خلوت انس * بامداد * گل کو * بیلی و من * کافه ناصری * خُسن آ قا * لندنی * زیتون بدونِ فیلتر * زن ایرانی * جوانه ها * آزاده عصاران * شیوا نظر آهاری * جمهور * جمهور * گیله مرد *خسن آقا * ف.م.سخن * تلاش برای آزادی و برابری انسانها * سپهر * نیاک * زن ایرانی * تلاش برای آزادی و برابری انسانها * یک قطره * عصیانگر * پنلاگ خبری * سیاسی، اجتماعی، فرهنگی * روزگار ما * رفراندوم بلاگ * هزار و هشتصد و هفت * نیما راشدان * نامه های ایرونی * سلول انفرادی * بانوی ماه و آب * عصیان * مهرواژ * یاد من باشد * زهرا * بچه هاى ايرا ن و من و پالتاك * زیتون * امید آزادی * سرزمین آفتاب * نامه های ایرونی * هرمز مميزی * روزنامه های دخو * زیتون * زن ایرانی * گوشزد

اینجانب زندانی سیاسی بهروز جاوید تهرانی

اینجانب زندانی سیاسی بهروز جاوید تهرانی

عید باستانی نوروز 1385 را به تمام هموطنان عزیز داخل و خارج از کشور و همچنین تمام زندانیان سیاسی در بند تبریک میگویم.

هم میهنان عزیز
امسال در حالی به استقبال سال نو میرویم که چهل روز از اعدام ناجوانمردانه حجت زمانی این مجاهد خستگی ناپذیر و اسطوره استقامت بیشتر نمی گذرد
در آستانه سال نو آرزوی طلوع آفتاب آزادی را برای همه شما مردم عزیز کشورم دارم
به امید سالی که نه دیگر حاکمی ظالم در ایران باقی بماند و نه زندانی نظیر من
هر کجا هستید خوش و خرم باشید

سال نو مبارک

میرزاآقا عسگری (مانی)

"جمهوری" اسلامی،
زمستان تاریکی است افتاده بر میهنمان


میرزاآقا عسگری / مانی

این حکومت میخواهد حتا دانشگاههای
ایران را با دفن اجساد پیروانش به گورستان تبدیل کند. این حکومت برآن است تا
میدانها و اماکن عمومی در ایران را به گورستان تبدیل کند. این حکومت، حکومت مردگان
است بر زندگان، حکومت بیگانگان است بر سرزمین زردشت، حکومت سیاهپوشان است بر
سپیدجامگان ایرانی

هربار که نوروز فرامیرسد، هویت ایرانی رنگ و جلای تازه ای میگیرد. در آغاز بهار، طبیعت به پاک کردن غبار و خواب الودگی زمستانی از تن و جان خود میپردازد. شبهای بلند و تاریک کوتاهتر میشوند. روز و روشنائی قامت میکشد. دانه و جوانه از خوب زمستانی بیدار میشوند. طبیعت به زندگی تازه در سال تازه روی میآورد.

ایرانیان هم در آغاز بهار مانند طبیعت عمل میکنند. خانه از غبار و کهنگی میتکانند، با رویاندن سبزه، به پیشباز بهار میروند. همچون طبیعت به نوکردن جامه و خانه میپردازند. با بازگشت پرندگان به باغ و دشت و آشیانه های خود، ایرانیان به خانه ی پدری می روند. گرد هم مینشینند، کدورتها و تیرگیها را کنار مینهند. روبوسی میکنند.کام شیرین می نمایند. رخت نو میپوشند. چرا که نوروز، روز آشتی است، روز همزیستی، روز بیداری و نوشدن است. یکی از پایه های ماندگاری جشن نوروز، هماهنگی آئینهای آن با کردار و رفتار طبیعت است. یکی دیگر از علل ماندگاری نوروز، پافشاری ایرانیان برای نگهداری هویت ملی و فرهنگیشان در برابر فرهنگها و ملتهای بیگانه است. میهن ما 207 سال در اشغال یونانیان اسکندری (سلوکیان) بود. سلوکوس یونانی که حاکم ایران شد و سلسله ی سلوکیان را برپا کرد، زبان یونانی را با زور تبدیل به زبان رسمی ایرانیان کرد. اما ایرانیان اندک اندک سلوکیان را در فرهنگ خود آب کردند. از زبان و دین و آئینهای خود نگهداری کردند، جشن نوروز و چهارشنبه سوری را از گزند دشمنان حفظ کردند. به گونه ای که یونانیانی که حکومت هخامنشی را درهم شکسته ، و بر ایران چیره شده بودند، پس از مدتی، افتخار میکردند که راه و روش کوروش و داریوش و هخامنشیان را در ایران پیشه ی خود کرده اند!

اعرابی که با نام اسلام، سلسله ی ساسانی را در ایران فروشکستند، و بزرگترین دشمنی را علیه فرهنگ و هویت ایرانی بکار بستند، هرگز نتوانستند ایرانیان را عرب کنند، حتا اسلام تحمیل شده بر ایرانیان هم همان نبود و نیست که در کشورهای عربی حاکم بود و هست. ایرانیان از 2300سال پیش که مورد یورش اسکندرقرار گرفتند تا به اکنون توانسته اند با پاسداری از هویت خود، با نگهداشت آئینهای بسامان و دلپذیر خود، و با نگهبانی از فرهنگ مهرورزی و مهردوستی خود، در برابر چیره گران بیگانه پایداری کنند. ایرانیان توانسته اند زبان خود را نگهدارند، آئینها و جشنهای خود را پاس بدارند و بیگانگان سلطه گر را یا در خود بگوارند یا از میهن خود برانند.

28 سال پیش، تازی اندیشانی که آخوندها، روحانیون و سرسپردگانشان باشند، با ترفند اسلام، بار دیگر ایران اهورائی و کهنسال را زیر سلطه ی خود گرفتند. در این 28 سال، سران و کارگزاران جمهوری بدشگون اسلامی همه ی کوشش حود را بکار بستند تا ایرانیان را از هویت ایرانیشان تهی کنند، و آئینها و جشنهاشان را از بین ببرند. اما ناکام مانده اند. فراموش نمی کنیم که خمینی ننگش میآمد نام ایران را برزبان براند. او از ایران با نامهائی همچون «کشور بقیت الله الااعظم» ، و «کشور امام زمان» نام می برد. ملیگرائی ایرانی را خلاف اسلام میدانست. از نوروز و چهارشنبه سوری و سیزده بدر نفرت داشت. از تاریخ وفرهنگ ایرانی نفرت داشت. از زبان پارسی بیزار بود و عربی را از فارسی بهتر حرف می زد. حکومت نحسی که او بر ایران حاکم کرد در 28 سال گذشته راه او را ادامه داده است. اما هرسال که می گذرد می بینیم که ایرانیان، ایرانی تر میشوند. اسامی زیبا و دلنشین ایرانی بیش از پیش جای اسامی عربی را میگیرند، و جشنهای ایرانی بیشتر از پیش مورد عنایت ایرانیان قرار میگیرد.

گرچه ایرانیان هنوز زیر نعلینهای روحانیون و مسلمانن ماها مانده اند، اما از نظر فرهنگی بر این جماعت ناایرانی پیروز شده اند. ایرانیان، حکومت جمهوری اسلامی را از درون پوک کرده و شکست داده اند. تنها پوسته ی نظامی این حکومت بر پیکر کشور ما افتاده است که امیدواریم بزودی این عبای نظامی و سرکوب که بر میهن ما افتاده بدست ایرانیان از هم دریده شود و ایرانیان با برپائی حکومتی آزاده و ایرانی و مردمی و امروزین، جایگاه بلند و ارجمند خود را در خانواده ی جهانی بدست آورند.

هم میهنانم،

حکومت جمهوری اسلامی از حکومت اسکندر و چنگیز قویتر نیست. قدرت اینها به اندازهی قدرت ناخن پاهای آن جنایتکاران هم نیست. نیاکان ما توانستند چنگیز و اسکندر و همانندانشان را از ایران برانند. بی گمان، ما هم میتوانیم این تفاله ی ناایرانی، این حکومت جنایت پیشه و آدمکش را با همت و حمیت و همکاری از میهنمان ایران برانیم.

ایرانیان پاک سرشت!

حکومت جمهوری اسلامی، زمستان تاریکی است افتاده بر میهنمان. حکومتی است که مردم ایران را سیاهپوش کرده و ملت ایران را «ملت گریه» نامیده است. این حکومت میخواهد حتا دانشگاههای ایران را با دفن اجساد پیروانش به گورستان تبدیل کند. این حکومت برآن است تا میدانها و اماکن عمومی در ایران را به گورستان تبدیل کند. این حکومت، حکومت مردگان است بر زندگان، حکومت بیگانگان است بر سرزمین زردشت، حکومت سیاهپوشان است بر سپیدجامگان ایرانی. به ندای نیاکانمان که از ژرفای تاریخ میآید گوش فرادهیم. نیاکان اهورائی و ایرانی ما از فرزندان خود میخواهند تا نگذاریم اهریمنان و ددان، ناموس و شرف و هویت و سرزمینمان را بیش از این لگدکوب کنند.


هم میهنان گرامی!

نوروز بر شما خجسته باد. بهار بر شما شاد باد. امیدوارم با کار و همبستگی بتوانیم در بهاری که آغاز شده است، حکومت جمهوری اسلامی را بسیار بیشتر از این که هست تنها بگذاریم و زمینه ی فروپاشی این نظام تروریستی را فراهم کنیم.


به امید پیروزی

.....................کاریکاتورها / نیما نیلیان.................

20 March 2006

فهرست جنگهای چل تیکٌه

فهرست جنگهای چل تیکٌه

-مارس 2006 -


غم بی دمی و پتیسیونی عروسکهای تماما مخصوص = شیما کلباسی =
مذاكره حکومت آخوندی با آمریكا - با چه هدفی؟ = دكتر حسين باقرزاده =
ترور = رضآ نآظم=
با نام ِ جاودانه‌ی فروردين ..(شعر) -پيرايه يغمايی -
ساعتم به وقت فرداست ..(شعر)-
شکوه ميرزادگی -
آغازینه های 1385







تعیین وقت آخوندی (الکاریکاتور)
تیما نیلیان








جمهوری اسلامی،زمستان تاریکی است افتاده بر میهنمان - میرزاآقا عسگری (مانی)
-ولايت مطلقه فقيه، درخشان ترين دستاورد جنبش روشنفکری ايران -
امير سپهـر

نفس های خورشيد (شعر)- شکوه میرزادگی
از این به بعد قرار ما، جمعه ها در گورستان صنعتی شر یف- نیما نیلیان بوشهری
شب آتش و آزادی -
وبلاگ شبح
جمهوری ولایت فقیه مطلقه مرده است؛ سالهاست که مرده است - وبلاگ گاو مقدس
آباد گردانان گورستان - دکتر زری اصفهانی -
خواست مردم ایران تغییر رژیم است و نه غنی سازی اورانیوم- کیوان کابلی -
آن عاشقان شرزه که با شب نزیستند، رفتند و شهر خفته ندانست که کیستند- مینا انتظاری -
چرا اینقدر کم بودیم؟ اینان هراسشان ز یگانگی ماست!- وبلاگ زیتون -
شاید که تا هشت مارس بعدی (شعر)
شیما کلباسی
برگزیده تبریکات سیاسی/عبادی زنانه و مردانه هشتم مارس 2006 :
وحشت از آزادی؛ "روز زن" در دانشگاه علم و صنعت -وبلاگ آوای رهایی-
اعتراض به ممانعت از برگزاری روز جهانی زن _ وبلاگ نیما نسرین
_
حقوق زنان 9 ساله، حقوق زن عاشق، حقوق زن خطا کار..... از يادداشت های مهرانگيز کار درباره
وضعيت حقوقی زنان در ایران، به مناسبت روز جهانی زن.....
یک راه حل عملی برای نماندن در آفساید _ مصطفی قوانلو قاجار
_برایت متاسفم سرهنگ علی بابایی !- امیرفرشاد ابراهیمی

فوریه 2006



ملا خور شدن ادبیات به سه زبان (دزدی دراینترنت وآنهم درروز روشن) ! ... دکتر زری اصفهانی -
-کارگردان: علی اکبر هاشمی؛ بازیگران: علی فلاحیان و برو بچه های محفل - امیر فرشاد ابراهیمی-
یکی منو صدا کرد... کاظم مصطفوی
شلاق را نپذيرفت ... کاظم مصطفوی (رگبار )
آزادي وجدان- عبدالکريم لاهيجي
نگران الهام افروتن بودیم، هستیم، و نگرانش می مانیم شهرام رفیع زاده

تاكید بیانیه اخیر بر مخالفت با حمله نظامی - دكترحسين باقرزاده-
هنوز جسد حجت زمانی را به خانواده اش تحویل نداده اند وصحبت از اعدام سعید ماسوری است - گل کو
تحریک به جنگ زینت میرهاشمی
جهانی سازی و اسلام - اسماعيل نوری علا

پتیشن برای جلوگیری از اعدام سعید ماسوری


حجت زمانی «حجت» و «حرمت» زندانیان سیاسی ایران- ایرج مصداقی
حق مسلم ماست حق مسلم ماست - حسين خيري فام-
الهام افروتن در میان چنگالهای خونین قصابان- زینت میرهاشمی-
یلی دیگر بر خاک -وبلاگ گل کو-
ابتدايی­ترين و طبيعی­ترين خواسته­ها و نيازهای زنان، آماج فشار و سرکوب قرار می­گيرد بهرام محبی، گزارشگر صدای آلمان ­ درباره نمايش «آفسايد» جعفر پناهی در جشنواره برلين
هذیان (شعر) - شیما کلباسی -
چارچوب حقوقي آزادي بيان--عبدالکريم لاهيجی--
نامه دوم (آخر!) به حجت زمانی- نسیم آزادی-
پنجره التهاب -آرش سیگارچی-
کشتـارگاه ملاهـا- چند نمای ساده- يوسف اکرمی-
-جادوی نگاهش باقی خواهد ماند- ایرج مصداقی-
این رژیم طاعونی را فرو اندازیم، قبل از این که ایران را بسوزاند*ستار لقایی*
كز بيم مور در دهن اژدها شدم * مزدك بامدادان*
گفتگوي احمدي نژاد با خاتمي* هادی خرسندی*
دوباره سالروز انقلاب کبیر ماست (شعر) * دکتر زری اصفهانی*
درگیری با اروپا، یك جبهه جدید برای ‌رژیم * دكترحسين باقرزاده *
جنگ تمدنها *عبدالقادر بلوچ
خیمه های سوخته *دکترزری اصفهانی-
اتحاد دانشجو و کارگر* داریوش همايون
آشفتگی و هراس مرگبار رژیم پس از گزارش پرونده اتمی به شورای امنیت *سیندخت پارسی
درحاشیه یک عکس! *احمد سیف
پرونده ی ايران در شورای امنيت *خسرو باقرپور
پیشاروی محاصره و حمله ؟ *ابوالحسن بني صدر
سفر ناگذشتنی مهستی شاهرخی
تشدید بحران اکولوژی* دکتر کاظم موسوي زاده
کارگران شرکت واحد و خانواده های* آنها غلامرضا میرزائی
در مورد بُحــران اتمــی* رضا پهلوی
ک ی می جنگه؟ راستی اگه جنگ بشه کی می جنگه؟ * وبلاگ مشق شب
آیا روزهای رژیم به آخر رسیده؟ * وبلاگ خُسن آقا
پسمانده هاي قرون وسطي! * پيمان پيران- زندان اوين
شورای امنیت و خطر حمله نظامی به ایران * د كتر حسين باقرزاده




.... ژانویه 2005 ....

به مناسبت اجلاس 10 بهمن 1384 وزرای خارجه پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت پیام سخنگوی حزب سبزهای ایران
کارت زمان - ديدگاه اپورتونيستي علی ناظر
سرکوب، پايان کار نيست! سایت اخبار روز
به کارگران جهان، به همه اتحادیه ها و سازمانهای مترقی/ سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
الهام افروتن به دليل انتشار يک طنز سياسی در معرض شکنجه و خطر مرگ قرار گرفته است / هومن عزيزی و مريم هوله
شالوده دفاع از جنبش مستقل را کارگران ایران رارقم می زند، متحداّ به استقبالش بشتابیم!/ امیرجواهری لنگرودی
نگاهی به جنبش کارگران و مزدبگیران در دی ماه زینت میرهاشمی
باز هم در باره رقم و عدد!/ احمد سیف
زنان کوچک، مردان بزرگ (شعر)/ لیلا فرجامی
سه تفنگدار/ نیک آهنگ کوثر
آقایان در حال بازی کردن برگهای ‌ آخر بازی هستند/ وبلاگ خُسن آقا
هشت مارس برگ زريني از مقاومت و ايستادگي زنان و ننگي براي متحجرين و استثمارگران/ مهري اميري
سنگر قدرت در دست "مذهب" همان آفت بر جان " ایران" افتاده است
/ سایه سعیدی سیرجانی
وبلاگی "اصلاح طلبانه" به "نام (!)" مجتبی سمیعی نژاد، دانشجوی در اوین غل و زنجیر شده؟ ....

ااسارت "خويشتن "/ وبلاگ ملا حسنی
هیچ تحریمی کارسازتر از تحریم نظام توسط مردم ونخبگان ایران نیست
/ ویکتوریا آزاد
سخنرانی پابلو نرودا به هنگام گرفتن جایزه نوبل
/ ترجمه از دکترزری اصفهانی
ا
ز بزرگداشت نواب صفوی‌ تا «ستاد حقوق بشر»
دكتر حسين باقرزاده
سخني با اصلاح طلبان فريبكا/ ر
الف—بيقرار
دریغا چه ترفندها دارد این چرخِِ نیلوفری!/
امیرجواهری لنگرودی
پیروز میشویم (شعر)/
دکترزری اصفهانی
بازگشت» بی بازگشت؟ مروری بر موضوع بازگشت پناهندگان سیاسی به ایران
/ مجيد خوشدل
چگونه بايد پایه ائتلاف وهمبستگی جهانی ما پايه ريزی گردد؟
/ امیرجواهری لنگرودی
خواب های آشفته و حقوق بشر
/ شکوه میرزادگی
هم زمان (شعر) اکتاویو پاز
/ ترجمه از دکترزری اصفهانی
این آدرس غلط دادن است که "تحریم، به ضرر تحریم کنندگان است"!/
وبلاگ نامه های ایرونی
جهل مرکٌب
/ عبدالکريم لاهيجی
گم گرده راه؟
/ علی ناظر
روشنفکران و مبارزان
/ محمود یزدانی فر
نگاهی ديگر
/ سايه سعيدى سيرجانی
فاجعه‌ای ملی در حال وقوع است.../
دكترحسين باقرزاده
آنهایی که نمی رقصند (شعر ) گابریلا میسترال
/ ترجمه از دکترزری اصفهانی
مردان تهی (شعر ) تی اس الیوت
/ ترجمه از دکتر زری اصفهانی
قوم به "حج" رفته
/ وبلاگ زیتون
قلعه حیوانات
/ نیک‌آهنگ ‌کوثر
دستها از گریبان زحمتکشان کوتاه
/ ناصر زرافشان / زندان اوین
انحصار رسانه‌ای و تلویزیون صبا
/ دكترحسين باقرزاده
ريشه در كينه من كن محکم! (شعر ) / سعید رحیم زاده ( اشعیا )


از مجله اينترنتی روز تا شبکه های ماهواره ای صبا وهما.../ بصير نصيبي
ياوه اي به نامِ « قرائت های غير متحجرانه »/ محمدرضا زجاجي


دسامبر




آلودگی هوا، پیمان کیوتو و کنفرانس اقلیمی کشورهای جهان در مونترال / گفتگوی سایت ایران سبز با دکتر کاظم موسوی زاده
در راستای ایجاد یک حزب پیشتاز کارگری گفتگوي سایت گزارشگران با مازيار رازی فعال و تحليل گر مسائل كارگري
چَه نکن بَهر کسی، اول خودت دوم کسی! وبلاگ خُسن آقا
از مبارزات کارگری حمایت کنیم بینا داراب زند (زندان اوین )
چرخهای اتوبوس رانی باز ایستادند منصور امان
از اعتصاب حق طلبانه سندیکای شرکت واحد حمایت کنیم جعفر پویه
شکلاتی به رنگ عبا عبدالقادر بلوچ
عصبانی نشوم نيک آهنگ کوثر
ارسال نامه کافی نيست، پی گيری قانونی کنيد! جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی ایران - کلن
کوششی بزرگ در خور انسانی بزرگ بنیاد فرهنگ ایران در استرالیا
هر حکومتی سيمای بينش آن مردم است مردو آناهيد
به "صبح"چگونه می توان نزدیک شد؟ تقی روزبه
اندکی دليری بايد داريوش همايون
اهداف اصلی هارت و پورت مهرداد هرسینی
عجایب صنعتی دیدم در این دشت! احمد سیف
عبرت آموزي پيامدهاي نقض حقوق بشر مهرانگيز کار
16 آذر، جمهوری اسلامی و حجاب آلودگی هو ا آذر مدرسی
پاسارگاد يا سد سيوند شکوه ميرزادگی
یگانه اپوزیسیون کار آمد وبلاگ پارسیان
ای احمدی نژاد اگر امام زمانی بگو... بصير نصيبي
آوازهای تو (شعری برای وب لاگ نويسان در زنجير) دکتر زری اصفهانی
ای پرزیدنت اومدی نجات فلان فلان شده ! اروای عمه ت! آگه راست میگی، مثل شاه و خاتمی جونی و رفسنجان جونی و کروبی جونی انقلاب سفید و سازندگی و اصلاحات و چه و چه و چه بکن! مسعود بهنود
مسائل جنبش دانشجوئي گفتگوي سابت گزارشگران با محمد مسعود سلامتی
وحدت حوزه و دانشگاه ... هفت سال پس از جنایت مهرداد هرسینی
ما و عدد و رقم احمد سیف
اگر حجاب نبود؟ ابوالحسن بنی صدر
اوين تا دارالقرآن ِ گوهردشت کيانوش سنجري
دانشگاهها در خطر افزایش سركوب دكتر حسين باقرزاده

نوامبر

http://zir-chatr-40tikke.blogspot.com/2005_11_01_zir-chatr-40tikke_archive.html

تحولي در جنبش كارگري گفتگوی سایت گزارشگران با امیر جواهری
درباره سرنوشت لباس خامنه ای و رفسنجانی خودمان تصميم می گيريم سایت روشنگری
"
انفلاب فرهنگی" با نسخه های تقلبی منصور امان
سرنوشت مشترک گنجی ها تیرداد کورس بابایی
قانونی بودن خشونت علیه زنان در ایران زینت میرهاشمی
حاشيه مقاله ها و مصاحبه ها درباره اَسيب شناسی بحران اپوزيسيون مسعود نقره کار
تنها با مبارزه متحٌدانه می توان صدای دادخواهی کارگران رابه گوش جهانیان رساند اميرجواهری لنگرودی
نگاهی به رویدادهای جنبش کارگران و مزدبگیران در آبان ماه زینت میرهاشمی
جنگ نفت در تهرا ن وبلاگ شبح
قطعنامه بين المللى در محكوميت نقض حقوق بشر در ايران مصاحبه كيواندخت قهارى با عبدالکریم لاهیجی
گلو گاه عشق (شعر) رکسانا گيلاني
"
چمهوری” اسلامی و تروريسم، دو رشته يک کلاف! کوروش گلنام
اختلاف! کدام اختلاف؟ وبلاگ خُسن آ قا
برای ملاها، همه راهها به نا کجا آباد ختم می شود لیلا جدیدی
جنگ دو خروس و داوری مرغ تخمی عبدالعلی پارسا
تك دانه ای بكار (شعر) احمد سیف
فدرالیزم از چه طریق و با چه بهایی؟ دكتر حسين باقرزاده
چشمهای مان را بسته بودند... احمد سیف
مانیفست "… از نوع ديگر" پيمان پيران / زندان اوين
اين «جمهوری»، همان حکومت اسلامی است! سایت اخبار روز
بحران جواب بحران جعفر پويه
قتل عام زندانیان سیاسی در دهه 60 و روضه امام حسین اسمر آذری
يهودى ستيزى "ایرانیان" درنمایشگاه كتاب فرانكفورت عبدی کلانتری
ت
هران شهرى كه ديگر نمیشناسم ناهيد كشاورز
نگاهی کوتاه به هفتمین جشنواره جهانی فستیوال فیلم در تبعید پویان انصاری
فاجعه ای كه به دلیل فقدان خرد در راه است... دكتر حسين باقرزاده
جمهورى اسلامى: فساد ساختارى در دايره بسته كامران صفايى
من از دهليزهای مرگ می آيم! (کتاب "نه زيستن نه مرگ" ايرج مصداقى ) کوروش گلنام
اصلاحات آبکی نتیجه اش ظهور احمدی نژاد است. نیست؟ نیک آهنگ کوثر

...........................................

اکتبر

http://zir-chatr-40tikke.blogspot.com/2005_10_01_zir-chatr-40tikke_archive.html

سخنان احمدی نژاد بازتاب سیاست مماشات جویانه غرب زینت میرهاشمی

تاریخمان را از ما نگییرید فواد شمس
تخریب قطعه 33 حذف میراث جنبش عدالتخواهانه مردم است جعفر پویه
با وجود استبداد مذهبي نميتوان به پيشرفت علمي دست يافت مهدي سامع
ترس جمهوري اسلامي از پيكر در خاك خفته ي فرزندان ايران حسن زرهي
برای او که نشست تا همه برخیزند! وبلاگ آرش سرخ
در کلاف سردرگم داريوش همايون
رنگ فدرالیستی زدن به تحولات سیاسی ایران ایران محكوم است! علی جوادی
گفتگوی اتمی من و عمه جان عبد القادر بلوچ
راه پله های باريک و ديوار آپارتايد / يک توضيح ضروری سایت روشنگری
«زنان» در خدمت تحکیم نظام مردسالارانه زینت میرهاشمی
ظهور امام زمان را لطفا عقب بیندازید! دكتر حسين باقرزاده
آقازاده یعنی تجاور، دزدی، غارت و چپاول جعفر پویه
تروريسم و سکوت ما علی ناظر
مهاجرت از شهرها به کجا؟ منصور امان
نگاهی به راه - ششمين جشنوارة تأترو هنرهاي نمايشي ایران در تبعيد (گوهرمراد) رضا بي شتاب
زخمهای زيبا (شعر) مهستی شاهرخی
زير سنگينی خودشان داريوش همايون
وحشی سر سپرده (شعر) رکسانا گيلاني
از این سفر (شعر ) فريدون گيلاني
آيا اين نهضت آزادی است؟ عبدالعلی پارسا
حكم خامنه ای نشانگر بن بست و لاعلاجی رژیم اسلامی است! علی جوادی
یک کشور يک ملت داريوش همايون
وقایع نگاری یک جنایت از پیش اعلام شده امید حبیبی نیا

حکومت کنید و... بچاپید! وبلاگ حسن آقا
تحكیم قدرت مافیای حاكم در جمهوری اسلامی دكترحسين باقرزاده
عضويت افتخاری انجمن قلم دانمارک برای حسين قاضيان و تقی رحمانی غل و رنجیرشده
نشست رسانه ای با پروفسور احسان بارشاطر مجید زهری
ترچمه ایرانیکا و حکومت ایران ف.م.سخن
نظارت مجمع تشخيص مصلحت بر قوای سه گانه سایت روشنگری
در برلين هنوز قاضي هست علی سجادی


...............................................................



سپتامیر

http://zir-chatr-40tikke.blogspot.com/2005_09_01_zir-chatr-40tikke_archive.html

روزگار وقيحی است نازنين! بصير نصيبي

در کنفرانس مطبوعاتی برلین منصور قدرخواه
با منصور قدرخواه سخنگوی کانون هنرمندان ایرانی در تبعید نسرین مهدوی/ صدای امریکا
گفتگوی سایت گزارشگران با دكتر گلمراد مرادي بهروز سورن
اوردالی در ایران، با نام "بازجویی فنی" رواج دارد! محمدرضا نسب عبداللهی
خاطراتی پراکنده از روزنامه های " اصلاحطلب" نيک آهنگ کوثر
به من چهل و پنج تا فحش بدهيد! هادی خرسندی
نگاهی به جلسه ی "کانون زندانیان سیاسی ایران در تبعید " در استکهلم مهشید راستی
تغیيرات به ظاهر ايجاد شده در بين نيروهاي خودي نظام بیژن صف سری
در کمال خونسردی... سوسن آرام
معجزات امامزاده های اصلاح طلب پیشرو کیواندخت قهاری
یادِ گل­های توفان زدهء خفته در گورستان خاوران (شعر) جواد اسدیان
گلزار خاوران چون سند جنایت جمهوری اسلامیدر تاریخ باقی خواهد ماند سازمان زنان هشت مارس
شب دفاع از مبارزات و حقوق مردم ايران کانون پناهندگان سياسی ايرانی- برلین / کميته دفاع از زندانيان سياسی ايران- برلین
قرار (شعر) شیما کلباسی
جنایت ادامه دارد... سایت اخبارروز
اسکندر آتش زد، اين ها ويران می کنند... .پتیشن کميته بين المللی برای نجات آثار باستانی دشت پاسارگاد
................................

آگوست

اطلاعيه سردبير سايت ايران ليبرتى منصور قدرخواه
چشم همه ی کسانی روشن که با ماموران و مزدوران رژیم آخوندی هم آوا و هم رقص بوده اند جمشید پیمان
اول بايد بساط اين رژيم را برچيد سایت روشنگری
سخنرانی زندانی سیاسی از بند رسته (در ساختمان کنگره آمریکا) مینا انتظاری
پشت پرده طرح محفل امنيتى- نظامى در حمله به بدحجابى كامران صفايى
قيامهاى شهرى، سرنگونى رژيم اسلامى؟ على جوادى
هفدهمین سالگرد قتلعام زندانیان سیاسی کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)
آی مسلمان، چپ، کمونیست، سلطنتطلب، کافر، بهايی، ارمنی، يهودی، زرتشتی، پیروان ادیان مختلف ... وبلاگ بیلی و من
هفده سال گذشت و انگار دیروز بود بهروز سورن
در صورت ادامه اعتصاب غذ ا به یکی از شهرهای کشور تبعید خواهد شد! کمیته پیگیری اعتصاب غذای منوچهر محمدی
گریه... گریه ... ضجه... عماد باقی که طبق گفته اکبر گنجی... مامور جمهوری اسلامی است... شیما کلباسی
گنجي را رها کنيد، لاجوردي را بچسبيد هادي خرسندي
مبارزهٌ جدی با حكومت اسلامی و جلوگیری از روی كار آمدن «حكومت اسلامی جلد دوم» پروانه حمیدی
گنجی از مرگ نجات يافت بهترین مطلب (سایت جدید التولید!) روز
نامه ای از زندان اوین منوچهر محمدی
آن سوی جنایت بهروز سورن
تروريسم اتمي حكومت آخوندي را متوقف كنيد دکتر مهندس کاظم موسوی زاده
گنجی نیز باید همانند کلیه زندانیان سیاسی جمهوری آزاد شود... سازمان زنان هشت مارس
نه فقط خامنه ايى، کل نظام بايد برود! مهرنوش موسوى
ارجاع پرونده اتمي آخوندها به شوراي امنيت تنها راه ممانعت از دستيابي آخوندها به بمب اتمي شوراي ملي مقاومت ايران
.....................................

..........................................