4 March 2006

مصطفی قوانلو قاجار

........PAYAM BORAZJANI PHOTO SITE عکس......


یک راه حل عملی برای نماندن در آفساید
اگر

زنان ایرانی بتوانند
تبعیض جنسیتی را در کنار تبعیض نژادی بنشانند...

_ مصطفی قوانلو قاجار _

برای نماندن در آفساید راه های بهتری هم هست. یک راه عملی وجود دارد و آنهم آگاه کردن مسئولان رده بالای فیفا از اتفاقاتی است که در ایران می افتد. به طور مثال می توان به سب بلاتر نامه نوشت و خبرنگاران خارجی گفت که دولت ایران اجازه ورود زنان به استادیوم را حتی با رعایت موازین اسلامی و قانونی نمی دهد.

اگر مسئولان فیفا به طور مشروح با خبر شوند(حتی می توان نسخه ای از فیلم آفساید را برایشان فرستاد) آنگاه فیفا به فکر حل این مشکل می افتد. هم اکنون یوفا در حال بررسی طرحی است که آن را در اجلاس اخیر فیفا به مشورت و بررسی گذارد. پس از مشکلاتی که برای ساموئل اتو مهاجم تیم بارسلونا پیش آمده، یوفا می خواهد طی طرحی فدراسیون هایی را که با نژادپرستی مبارزه نمی کنند، جریمه کند. یوفا علاوه بر تبعیض نژادی محرومیت سازمانی یا(institutional exclusion) را مشکلی جدی می داند و آقای اولسن در یوفا پیگیر این مسائل است. به نظرم می توان از این کلمه استفاده کرد و مقامات فیفا گفت که زنان ایرانی گرفتار محرومیت سازمانی یا به عبارت دقیق تر گرفتار تبعیض جنسیتی هستند.

اگر زنان ایرانی بتوانند تبعیض جنسیتی را در کنار تبعیض نژادی بنشانند، آنوقت ممکن است که فیفا راه حل اجرایی برای این مشکل در نظر بگیرد.

البته نگران نباشید، تیم ملی ایران را از جام جهانی محروم نمی کنند. الان اسپانیا و ایتالیا با خاطر رفتار بد تماشاگرانشان با بازیکنان سیاهپوست تحت فشارند و کمیته ای در فیفا به نام"ضد تبعیض نژادی"( against racism) تشکیل شده است.
این کمیته در 16 و 17 مارس(25 و 26 اسفند)تشکیل جلسه می دهد. اگر کمی فعالتر باشیم و این ماجرا را جدی بگیریم، حداقلش به فدراسیون فوتبال ایران تذکر می دهند و سپس جریمه اش می کنند

http://www.ghajar.ir/archives/042162.php