5 November 2005

عبدی کلانتری - رادیو صدای آلمان

يهودى ستيزى "ایرانیان"
درنمایشگاه كتاب فرانكفورت

چند جزوه‌ی يهودی‌ستيز
که در زمان هيتلر
در آلمان تبليغ می‌شد،
در غرفه‌ی ناشران ايرانی
به نمايش گذاشته شده بود.


روزنامه‌ی معتبر «وال ستريت جورنال» در آمريکا هفته‌ی گذشته اين پرسش را مطرح کرد که چرا در نمايشگاهِ کتابِ فرانکفورت دولت ايران بايد اجازه داشته باشد به طور علنی تبليغِ يهودی ستيزی بکند. چند جزوه‌ی کلاسيکِ يهودی ستيز که در زمان هيتلر در آلمان تبليغ می‌شد، از جمله رساله‌ی ساختگی و افترا آميز «پروتکل‌های سرانِ فکری صهيون» (The Protocols of the Learned Elders of Zion) به زبان انگليسی، در غرفه‌ی ناشران ايرانی به نمايش گذاشته شده بود. خلاصه ای دويست صفحه ای از رساله‌ی بدنامِ ديگری به نام «يهودی بين المللی» (The International Jew) نوشته‌ی هنری فورد توسط بنگاه ترجمه و نشرِ وابسته به سازمانِ فرهنگ و روابط اسلامی نيز در معرضِ ديد بود که ناشرِ ايرانی پانوشته‌های بسياری هم به آن افزوده، برای مثال ذکرشده که رُمان «آيه‌های شيطانی» نوشته‌ی سلمان رشدی نمونه‌ای از توطئه‌های يهوديان است. در کتاب ديگری به قلمِ محمدتقی تقی‌پور با عنوان «سرگذشتِ قوم برگزيده و افسانه‌ی حقوقِ تاريخی»، مؤلف اشاره می‌کند که جنبشِ جهانی اسلامی بزودی کشور اسراييل را نابود خواهد کرد. روی جلد اين کتاب مزيّن به تصويری از ستاره‌ی داوود است که بر روی يک جمجمه و نقشه‌ی جفرافيايی جهان به رنگ زرد نقش بسته است. بنا به گزارش وال ستريت جورنال، در پيشگفتارِ ناشر ايرانی بر کتاب «پروتکل‌ها» آمده است که: «ما اين کتاب را برای نشان دادن چهره‌ی واقعی اين دشمنِ شيطانی عرضه می‌کنيم تا اين غده‌ی سرطانی مرگبار به طور کامل بسوزد و نابود شود.»

در گزارشِ وال ستريت جورنال گفته می‌شود آنچه تکاندهنده‌تر از اين تبليغاتِ علنی است، سياست رسمی رژيمی است که ــ درست همانندِ مدينه‌ی فاضله‌ی هيتلر که صلح در آلمان را مشروط به حذفِ يهوديان می‌کرد ــ امروز می‌خواهد صلح در جهان اسلام را با نابودی کشور اسراييل پيوند دهد. هفته‌ی گذشته در تهران، در کنفرانس «جهان بدون صهيونيزم» آقای احمدی‌نژاد رييس جمهور گفت هرکس بخواهد با اسراييل سازش کند «در آتش خشمِ دنيای اسلام خواهد سوخت.»

در ارتباط با همين موضوع، روزنامه‌ی محافظه کار «واشنگتن تايمز» امروز در تفسيری بلند می‌نويسد گفته‌های آقای احمدی‌نژاد، نظرِ جمعی تمامی رهبری ايران را به نمایش می‌گذارد. سياستِ تسليحاتی ايران نيز در همين مسير است. برای نمونه موشک‌های دورپروازِ «شهاب ـ۳» تنها با در نظرگرفتنِ اسراييل طراحی شده‌اند. ايران در هر نوع جنگ احتمالی با کشورهای همسايه‌اش چون عراق يا ترکيه يا جمهوری‌های آسيای مرکزی، به راحتی می‌تواند از موشکهای عقاب و «سکاد» استفاده کند و نيازی به موشکهايی با بُرد هشتصد مايل ندارد. هنگامی که سياست رسمی يک رژيم محوکردنِ اسراييل «از صفحه‌ی روزگار» و هدف آن کسب سلاح اتمی باشد، به گفته‌ی واشنگتن تايمز، اين دولت بايد به شورای امنيت ارجاع داده شود تا پس از آن، جامعه‌ی بين‌المللی برای به اجرا در آوردنِ مفادِ پيمانها و تعهدات کشورها به طور مؤثرتری دست به اقدام بزند.