8 July 2006

شکوه ميرزادگی: جشنواره «زنان سرزمین من"!
















جشنواره
«زنان سرزمین من»
یا نمايش طرح های اسلامی

شکوه ميرزادگی


یکی از چیزهایی که در چهارپنج ساله ی اخیر در ایران رونق دارد «جشنواره» به راه انداختن است. در سرزمینی که در آن گریه کردن ثواب دارد، و اندوه و به سر و سینه زدن در بیشتر ماه های آن از واجبات است، ظاهراً تنها راه تنفس همين «جشنواره» گرفتن و نمایشگاه برگزار کردن است که در طول آن لااقل می شود بیرون از خانه هم لبخند زد و شاد بود. فکر می کنم کار این جشنواره راه اندازی ها به زودی به «جشنواره پیاز و گوشت و نان» هم خواهد رسید (همين ماه پيش «جشنواره آش» را داشتيم!) عیبی هم ندارد، تا باشد شادمانی باشد و آن چه نباشد غم و اندوه و اشک.

اما در این میان جمهوری اسلامی هم یاد گرفته استفاده خودش را از این جشنواره ها بکند. یعنی هر وقت می خواهند کاری را جا بياندازند يک جشنواره برایش به راه می اندازند.

آخرین جشنواره ای که قرار است برگزار شود «جشنواره زنان سرزمین من» نام دارد که البته تنها ارتباط اش با زنان سرزمین ما آن است که می خواهند در آن طرح های لباس اسلامی را به نمایش بگذارند. اين جشنواره در واقع نوعی نمایش مد اسلامی است که به زور کلمه ملی و ایرانی را هم به آن چسبانده اند بدون این که نشانه ای از ایرانی بودن و ملی بودن در لباس های طراحی شده برای آن دیده شود. خانم فرحناز قند فروش، دبیر اين جشنواره، تأکيد کرده اند که می خواهند «الگوی جدیدی از لباس زن ایرانی ـ اسلامی» را نمایش دهند. این جشنواره از طراحان مد دعوت کرده است تا در آن شرکت کنند اما شرکتشان شرط و شروطی هم دارد. کار آنها بايد «در بر گيرنده ارزش هاي اسلامي و ملي براي زنان و دختران جوان باشد». هر کس هم که نمی داند «ارزش های اسلامی و ملی» کدامند حتمأً نه اسلامی است و نه ايرانی و تکليف چنين طراح بی خبری را لابد بايد دادگاه انقلاب روشن کند.


http://www.puyeshgaraan.com/Shokooh/AZNEGAAH/AZ063006.htm
................................................

عکس بالا سمت راست
تمثال «ارزش های جشنواره ای اسلامی و ملی» مخترع "منشور حقوق بشر" و اهل بیتش
صرفا به حکم دادگاه انقلابی وصف الجشنواره نصف الجشنواره زیر چتر چل تیکه
به مطلب مصوٌرخانم شکوه ميرزادگی اضافه شد.