18 December 2005

مهرداد هرسینی

اهداف اصلی هارت و پورت

پاسدار احمدی نژاد برای بار چندم ,, فیل هوا ,, کرد و به ,, دشمان اسلام عزیز,, یکبار دیگر نشان داد که چرخ قضا و بلا , اگر بدست آخوندها بیافتند, به چه سمت و سویی خواهد رفت. در پی این مواضع بود که کار به شورای امنیت ملل متحد نیز کشیده شد تا جائیکه بلافاصله این شورا در کنار بسیاری از دول , شخصیت ها و سازمانهای بین المللی, سخنرانی احمدی نژاد را محکوم نمودند.

بر خلاف عده یی که بر باور "عدم تعادل فکری و روحی" برای احمدی نژد هستند, وی نه ابله است و نه دیوانه, بلکه بسیار آگاهانه و در هماهنگی کامل با دستگاه دیکتاتوری مذهبی و شخص ولی فقیه ارتجاع دست به اینگونه موضعگیری ها میزند و سخنانش نشان دهنده ی آن است که رژیم در چنبره یی از مشکلات داخلی و بین المللی گیر افتاده و راه برون رفت از بحران را در همان سیاست ,, فرار به جلو ,, می بیند.

در یک کلام برای سرپوش گذاشتن بر ضعف های بنیادین , صدور بحران یکی از شاخصه های سیاست رژیم آخوندی بوده و هست. البته جای مصرف چنین مواضعی نیز موجود است. یعنی باز در همان دو محوری که بکرات طی این چند هفته روی آن صحبت شده است.

نخست بحث انتخابات در عراق است. میدانیم که این انتخابات نه به گفته ی فقط ما ایرانیان, بلکه به روایت نزدیکترین و متحد ترین دوستان این کشور, از اهمیت بسزایی برخوردار است. قریب 15 میلیون شهروند عراقی قرار است اینبار ۲۷۵ عضو پارلمان خو د را انتخاب نمایند. به نظر بسیاری از کارشناسان بعد از این انتخابات و تعیین قانون اساسی کشور همسایه, جامعه ی ملتهب عراق سمت و سوی نهایی خود را خواهد گرفت. این در حالی است که رژیم آخوندی از یک سو فرماسیون فعلی و حضور نیروهای خارجی در عراق را بجد رد میکند, اما در انتخابات تعیین شده از سوی نیروهای خارجی شرکت میکند و بجد در تلاش است تا از همین شکل و روند جاری, برای خود کلاهی بدوزد. این سیلست در اصل تناقضی است که باید آخوندها به آن پاسخ بدهند.

سخن از سیاست مزورانه ئی است که چهره ی حقیقی دیکتاتوری مذهبی در عراق را به نمایش میگذارد و بیان تلاشی است تا این انتخابات را به نفع خود سمت و سو داده و با گرفتن قدرت در راس رهبری این کشور و همچنین با نفوذ گسترده در شبکه های اداری, کشوری و لشکری این سیاست را به کرسی بنشاند. در راستای انتخابات پیش رو اخیرا مطبوعات عراق اعلام کردند که کامیون, کامیون برگه های رای تقلبی از ایران به عراق صادر شده است. به گزارش خبرگزاري فرانسه در 22 آذر84 به نقل از يك مقام عراقی گزارش میدهد: ,, اين كاميون با پلاك ايراني سه شنبه شب در بدره در استان واسط در جنوب شرقي بغداد توقيف شد. يك منبع امنيتي ديگر در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه اين خبر را تاييد كرد و گفت, مسئولين در حال بررسي كاميونهاي مشوك ديگري هستند كه در نزديك مرز ايران تردد مي كنند هدف از فرستادن اين برگه هاي خالي رأي، پركردن صندوقهاي رأي در انتخابات پارلماني پنجشبه عراق است.,, در کنار تقلبات, رژیم آخوندی دست به ترور گسترده ی شهروندان و فعالان و کاندیداهای عراقی که مواضع ضد آخوندی دارند, میزند. یعنی حذف فیزیکی مخالفان حضور رژیم در عراق, آنهم بصورت سیستماتیک و گسترده ی آن.

یکی از مقامات عالیررتبه در عراق میگوید: «آنها در جنوب عراق براي نفوذ در انتخابات صرف ميليونها دلار ميكنند...تأمين مالي آن اساساً توسط سازمانهاي خيريه و همچنين سازمان بدر و برخي احزاب سياسي انجام ميگيرد». وي افزود بسياري از نفرات آنها وارد پليس و ارتش شدهاند. اين زندانها توسط عوامل سازمان بدر اداره ميشوند. تمامي زندانهايي كه در جنوب عراق وجود دارند و اكثر زندانهاي بغداد توسط سازمان بدر اداره ميشوند.»

روزنامه واشينگتن پست نیز در مقاله اي به این شكنجه گاهها که جزو طیول وزارت كشور عراق, یعنی سپاه بدر می باشد, مینویسد :,, مقامات , بيش از 1000 بازداشتگاه و زندان را در سراسر عراق شناسايي كرده اند. يك مقام عراقي كه از نزديك بر اين تحقيقات نظارت داشت گفت از ميان 13 زنداني ، 12 نفرشان ”زير شكنجه هاي شديد” از جمله شوك الكتريكي و اعمالي كه به شكستن استخوانهايشان منجر شده، قرار گرفته بودند. ناخن انگشتان دو تن از آنان كشيده شده بود. موارد شكنجه كه اين هفته كشف شده اند، به نظر بسيار وخيمتر مي رسند. مقامات گفتند اين شكنجه ها شامل شكستن استخوانها، كشيدن ناخن، شكنجه با شوك برقي و سوزاندن با سيگار روي پشت و گردن بوده است.

آخوندها بجد بدنبال برهم زدن تعادل قوا در این کشور می باشند و یکی از اهرم های موجود که در کنار "تروریسم ناب آخوندی" میتواند مورد استفاده قرارگیرد, همان به جوش و خروش آوردن ,,نیروهای ناب بنیاد گرا,, نه تنها در این کشور , بلکه در تمامی منطقه است. نیروهایی که در خلاء یک جریان دمکرات اسلامی , به اهرم فشار علیه تمامی کشورهای منطقه تبدیل شده و بخشا بازیچه ی دست دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران قرار دارند.

طرف حساب ,, سخنان گهر بار ,, پاسدار احمدی نژاد چنین جریانات و نیروهایی هستند.

بلعیدن عراق و یا بخشی از این کشور همواره یکی از پایه های استرتژیک آخوندی را تشکیل میدهد. سیاست ,, جنگ جنگ تا پیروزی ,, و ,, رسیدن به قدس از راه کربلا,, نه شعار بودند و نه شوخی. شاید عوام الناس آن را برای لوس کردن رژیم به مسخره میگرفتند, اما در بطن این اشعار واقعیت های دردناکی نهفته بود که بهای آن را میلیون ها جوان ایرانی پرداختند.

به این سیاست استزاتژیک وضعیت کنونی عراق را اضافه کنید تا به جدی بودن فرصت های بدست آمده برای اهداف آخوندی که اکنون خود را رقیب بلامنازع ایالات متحده در این کشور میداند, بهتر پی ببریم.

روزنامه ی جمهوری که ناشر افکار ولی فقیه است در این رابطه مینویسد: ,, اهداف آمريكا از حمله به عراق و جنگ افروزي در منطقه , در درجه اول , تسلط نظامي بر منطقه حساس خاورميانه عربي بود. در مراحل بعدي , چپاول ثروت هاي عظيم عراق و در راس آنها چاه هاي نفت , حفظ موجوديت رژيم صهيونيستي و پيگيري برنامه هاي سياسي براي تحقق ترتيبات مربوط به طرح خاورميانه عربي , اهدافي هستند كه آمريكا از حمله به عراق درنظر داشته و دارد. اين اهداف , فقط با ادامه حضور نظامي آمريكا در عراق قابل تعقيب و تحقق هستند. بنابراين , ترديدي نيست كه انتخابات و شكل گيري دولت جديد در عراق نميتواند به اشغال نظامي اين كشور توسط آمريكا پايان دهد.,,

دومین مخاطب جامعه جهانی است که بشدن مخالف اتمی شدن و مجهز شدن بنیادگرایی ایران و دست یابی به سلاح اتمی است. آخوندها بخوبی میدانند که در کنار ساخت سیستم پیشرفته ی موشکی و با اهرم کشور همسایه و ایجاد تعادل قوا در این سرزمین , خواهند توانست پای میز مذاکره بروند و به بازی ,, اتمی ,, اشان سر و سامان دهند.

اولدورم بلدورم های احمدی نژاد بیان آن روی دیگر سکه ی سیاست ,, شانتاژ و باج خواهی ,, از جامعه بین الملل است. با اهرم ,, شکنجه گاههای مخفی , تروریسم ناب آخوندی و ایجاد بلوا و دامن زدن به نارضایتی عمومی در عراق , به عبارت دیگر میخواهد به طرف مقابل این نکته را تفهیم کنند که با کارت عراق بیائید مذاکرات اتمی را در خصوص ادامه ی غنی سازی و راه اندازی دیگر سایت های اتمی ادامه دهیم.

آقا زاده رئیس سازمان انرژی اتمی میگوید: ,,ترديدي براي توليد سوخت هسته يي در داخل كشور ندارد و ما در آينده بايد حتما غنيسازي داشته باشيم ,, . وي همچنين از شروع پروژه تاسيس يك نيروگاه 360مگاواتي هسته يي در دارخوين خوزستان «با سوخت توليد داخل» خبر داد و گفت «با توجه به تجربه رآكتور ۴۰مگاواتي اراك تحقق اين مهم امكان پذير است».

http://www.iranianartistsinexile.org/modules.php?name=News&file=article&sid=196