27 October 2005

جعفر پویه

تخریب قطعه 33 حذف میراث جنبش عدالتخواهانه مردم است

رژیم ضد انسانی ولایت فقیه که پس زد و بند با حامیان رژیم پهلوی توانست بر امواج اعتراضات مردم در سال 57 سوار شود، به دلیل ماهیت ضد مردمی خود، توانست با قلع و قمع آزادیخواهان به تثبیت خود بپردازد. این رژیم در کارنامه خود سابقه شکنجه، قتل و کشتار بیش از صد و بیست هزار تن از فرزندان مردم ایران را ثبت کرده است.
جمهوری اسلامی پس از حذف فیزیکی آزادیخواهان، اقدام به محو آثاری کرده که ثابت می کند، این رژیم میراث آن مبارزان نبوده بلکه، حاصل تبانی رهبر و بنیانگذار ددمنش آن یعنی خمینی با دشمنان مردم ایران است. زدوبندچیهای صاحب قدرت در ادامه سیاستهای به غایت ارتجاعی و ضد مردمی خود، تصمیم دارند قطعه 33 بهشت زهرا که مدفن جمعی از پیشتازان مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران است را به بهانه "بهسازی و ساماندهی" تخریب کنند.
قطعه 33 اثر و نماد بخشی از جنبش آزادیخواهانه یک نسل از مردم ایران است. ارزش تاریخی این قطعه چیزی کمتر از محلی نیست که رژیم با احداث سد سیوند، در صدد از بین بردن آن برآمده است، هر چند آرمان و اهداف جانباختگانی که در قطعه 33 مدفون هستند در شعارها و خواسته های مردم ایران زنده است و دستیابی به آزادی و عدالت که آرمان آنان بوده، به معنای حضور همیشگی آنان در ذهن جامعه ایرانی است.
عمل رژیم برای تخریب این قطعه یک گستاخی دیگر در برابر آرمانهای مردم ایران و تلاش بی شرمانه برای حذف مبارزان راه آن است که نباید در مقابل آن بی تفاوت ماند. سکوت در برابر اعمال مستبدین حاکم بر جان و مال مردم که دست به تخریب نمادهای آزادیخواهانه و تاریخی آنان می زنند، همراهی با دشمنان آزادی است. کسانی که در قطعه 33 آرمیده اند، فرزندان دلاور مردمی هستند که در برابر ظلم و بی عدالتی سرخم نکردند و برای رساندن فریاد مردمی که از بیداد رژیمی وابسته به امپریالیسم به جان آمده بودند، از بذل جان خود نیز دریغ نورزیدند. قطعه 33 نشان از رشادت و دلیری فرزندان مردمی دارد که بهای آزادی را با خون خود پرداخته اند و یادگاری است از همت و دلاوری مردم ایران.
سالهاست که رژیم مستبد حاکم با هتک حرمت و خرابکاری سعی دارد تا به شیوه های مختلف، به مزار پیشتازان عدالت خواهی مردم توهین کند. رژیم فاسد حتا داشتن سنگ قبری را نیز از آنان دریغ کرد و با تحت پیگرد قرار دادن کسانی که برای مرمت دست بالا می کردند، این قطعه را متروکه کرده بود. اما اکنون به دلیل اعمالی که خودشان مرتکب شده اند، "شکستن سنگ گور دلاوران، آتش زدن قطعه" و بی حرمتیهای دیگر، اکنون تصمیم گرفته اند تا قطعه 33 را دو طبقه کنند و با اینکار به حساب خودشان، حتا گور مبارزان را نیز از صحنه حذف کنند.
گفته دغل کاران و نیرنگ بازان فاسد حاکم که اعلام می کنند تصمیم دارند تا قطعه 33 را "بهسازی و ساماندهی" کنند، دروغی بیش نیست. آنان تصمیم به تخریب قطعه 33 و حذف همه آثار جنبش آزادیخواهانه مردم ایران گرفته اند. در مقابل این بی شرمی نباید سکوت کرد، با اعتراض به آن، از میراث جنبش ترقیخواهانه خود دفاع کنیم.