21 August 2006

بصير نصيبي: شون پن، گنجي، رفسنجاني، بهنود، و...

هولیود در کنار پنتاگون وسیله مسخ بشریت اند
(از سخنان سید محمد خاتمی به هنگامی که و زیر مترقی ! ارشاد بود)


شون پن، گنجي، رفسنجاني، بو...


بصير نصيبي



یاد مان مانده آقای شون پن بازیگر وکارگردان مشهور امریکایی در جریان انتصابات یک سال پیش که با تحریم گسترده مردم ایران مواجه شده بود- یکباره بیادش افتاد که خبرنگار افتخاری روزنامه سن فرانسيسکو کرانيکل هم هست وراهی جمهوری اسلامی شد؛ این آقا که حالا ادعا دارد از جنبش آزادی خواهی حمایت می کند- در ست بر ضد خواست مردم ما حرکت کرد وبرای مطرح کردن وجدی قلمدادشدن خیمه شب بازی ای رسوا زیر عنوان انتخابات عازم دارالخلافه شد و با استقبال باندهای حکومتی مواجهه گردید، وزیر ارشاد خاتمی شارلاتان اطمینان داد که آقای پن با قصد پاکی! به تهران آمده است وبی ،بی،سی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران اعلام کرده که هدف شون پن از حضور در نماز جمعه تهران، پوشش خبری نماز عبادی / سیاسی جمعه بوده است. بازیگران سینمای جمهوری اسلامی چه غش وریسه ای برای آقای شون پن می رفتند، به هنگام شرفیابی شون پن به خانه هنرمندان. بین بازیگران زن ج. اسلامی جدل درگرفت، کی سمت راست c15شون پن بایستد ؟کی سمت چپ را اشغال کند؟ کی دستش روی شانه راست شون باشد؟وکی شانه چپ را تصاحب کند؟ خلاصه بازیگران ندید بدید ج. اسلامی از دیدار شون پن کلی افتخار کسب! کردند ونوش جانشان باد. هرچند این جناب برنده اسکار- شوهر سابق مادونا خواننده وباز یگری بود که با معیار های آخوندها فاسد وشایسته سنگساربود- اما روزی نامه کیهان شریعتمداری هم خود مبلغ آقا آرتيسته بود . از طرف دیگر آقای شون پن از ماموریت سیاسی اش هم غافل نماند- پاتوق او یا نماز جمعه ی جنتی بود ویا دفاتر نامزد های شبه انتخابات،اما به نظر می رسید که آقاآرتیسته به دارودسته سردار سازندگی، بیشتر نزدیک شد وانگار، دوم خردادی های ورشکسته که در اوایل c15روی کار آمدن خاتمی آبروی نداشته دزدسرگردنه (رفسنجانی) را بر باد داده بودند اما مصلحت چنین اقتضا میکردبار دیگر به زیر عبای سرداد پناه بگیرند ،بیشتر دور آفا آرتیسته جمع شدند تا بلکه او را به وسیله ای برای جلب رای تبدیل کنند،چرا که بدرستی وحشت داشتندکه باند جنتی،مصباح، چمران و پادویشان احمدی نژادبر خر مرداد سوار شوند وسهم c15چاپیدن اینان قطع شود (عکس شون پن و رفسنجانی در کنار هم وملاقات همین آقا با معین شاهد ادعای ماست)

اما آقای گنجی انتخابات را تحریم فرمودند؛ پس راه ورفتارشان قاعدتا باید از تائید کنندگان این جریان جدا شده باشد. بعد از ملاقات های آقای شان پن ورفسنجانی ظاهرا نباید دیگر کوچکترین هماهنگی بین مو اضع مبلغ او (شون پن) کسی که رفسنجانی را سمبل فساد وتباهی دزدی، وغارت رژیم نمایانده بود ( اکبر گنجی) وجود داشته باشد. اما می بینیم که شون پن هم خودش را درآغوش رفسنجانی جای می دهد وهم حالا در کنار رسواگروی یعنی اکبر گنجی، قرار می گیرد. البته آقای گنجی از بدو ورودش به غرب فاسد هم خودش را چسباند به حامیان رفسنجانی و مبلغین شبه انتخابات کذایی ریاست جمهوری - (نبوی،بهنود ونشریه روز،بلند گوی خارج از کشوری سردار)

آقای گنجی انگار برخلاف ادعا هایی که مطرح می کند امر به خودش مشتبه شده که واقعا رهبر مقاومت است .اما قاعدتا بعد از بی اعتنایی مردم نسبت به دکان جهانی روزه سیاسی اش ؛ باید توهمی که بادمجان دو ر قاب چین هایی نظیر علی کشتگر، فرخ نگهدار، 3 تا 4 بازنشسته سیاسی زیر عنوان جبهه ملی و...پراکنده بودند ، فروکش کرده باشد. اما با دعوت ایشان از شون پن برای پیوستن به جبهه آزادی خواهی! معلوم می شود که نه خیر هنوزتوهم نقش رهبری ایشان را رها نکرده است.

این جنبش کی شکل گرفت؟ چه کسی به ایشان اجازه داد که برای جنبش فرضی عضو گیری کنند؟ ایرانیان خارح از کشور چنین ماموریتی به ایشان محول کردند؟ واز این مهم تر درداخل ایران -ایشان از چه میزان اعتبار برخوردارند؟ آیا دعوت به اعتصاب درداخل تهران توانست حتا در محیط های دانشجویی کوچکترین انعکاسی داشته باشد؟ آخر حتا یاران سابقش مثل عباس عبدی( از بخش گروگان گیر دوم خردادی) با تمسخر با طرح ها وبرنامه های این جناب برخورد کرده است وفریبرز رئیس دانا که نام او در همین سالها ودر جریان شارلاتانیسم دوم خرداد بر سر زبانها افتاده، با صراحت این رهبر را ریا کار ی می داند که با سوء استفاده از دفاعی که ار وی به هنگام اسارتش شده ، میخواهد اسلام دمکراتیکش را به خورد مردم بدهد. با اینکه آقای گنجی جوابش را از همان مردم که ادعا دارد نماینده آنان است گر فته است اما هنوز دست بردار نیست. حالا با پادر میانی شان پن با هنرپیشه های سینما ی آمریکا دیدار میکندتا آنها رابا معنای دمکراسی واقعی! آشنا کند. اما ازمتنی که از این دیدار درسایت رادیو فرداچاپ می شود چنین بر می آید که جمعی از مشاهیر سینمای آمریکا به این افتخار نایل آمده اند- اما رادیو فردا و سایت های دوم خردادی که عین متن را کپی کرده اند اسامی این مشاهیر را نقل نمی کنند- فقط در سایت رادیو فردا معلوم می شود که میهمانی به افتخار این رهبرمردمی! در قصر مجلل مایک موادی از سرمایه داران هولیودبرگذار می شود (نام ایشان در سایت های دوم خردادی حذف شده است!)ایا زنان بازیگرامریکایی هم به افتخاردیداررسیده اند واگر جواب آری است آیا پوشش هایشان را با حرمت فضای اسلامی تطبیق داده اند ویا به گونه یکی از میهمانی های هولیودی لباس های آنچنانی به تن داشته اند؟ ) جالب اینکه مارک روفارو در همین جلسه ابراز خوشحالی می کند که آقای گنجی چهره انسانی وعمیق تر ج. اسلامی را ارایه می دهند. عجیب اینکه سالهاست فیلمسازان جمهوری اسلامی همین ادعا را داشته اند ودر ازاء خدمتشان به بقای حکومت بیش از1000 جایزه هم کسب کرده اند (از نخل طلای کن گرفته تا مجسمه همه پرنده ها .چرنده های فستیوال های بزرگ دنیا ) ، 8 سال دوران خاتمی هم همین ادعا دایم تکرار می شد. اما این هنرمندان محترم همچنان غافل مانده بودند، تا زمانی که دردفتر قصر مایک موادی بخش انسانی چهره حکومت اسلامی(گنجی،سروش،حجاریان،آیت الله منتظری مهاجرانی ،بهنود و... )ثبت شد. اگر خانم فاطمه حقیقت جو هم همراه آقای گنجی در ملاقات حضور داشته اندبازیگران هولیود خود به رای العین دیده اند از دیدگاه آقای گنجی صاحبان چه اندیشه هایی سمبل زنان برابری خواه ایرانی هستند ؟

17 اگوست 2006. زاربروکن / آلمان

www.cinemayeazad.blogspot.com

cinema-ye-azad@t-online.de