16 August 2006

جمشید پیمان

"حزب الله لبنان" محصول مشترک آخوندها و اسرائیل ؟


روزگاری ژان پل سارتر فیلسوف اگزیستانسیالیست فرانسوی گفته بود بعضی از انتلکتوئل ها فکرشان را مثل زیر شلواریشان مرتب عوض می کنند(نقل به مضمون) .

هرکس آزاد ست هر طور که دلش می خواهد نسبت به هر موضوعی موضع بگیرد و نظر بدهد. حتی می تواند درباره ی یک موضوع خاص ساعت به ساعت نظرش را تغییر بدهد. برسبیل مطایبه عرض میشود که نقطه نظر نه چرکتاب تر از زیر شلواریست و نه کمتر از آن در معرض آلودگی. پس تا اینجای کار اگر انتلکتوئلی نظرش را حتی سریع تر از زیر شلواریش عوض کند ، علی الاصول نباید برای کسی جای نگرانی باشد.

به هر حال هرکس که میخواهد با نظرهای آقای کورش عرفانی آشنا شود بهتر است به سایت شخصی ایشان مراجعه کند و نظرات حضرتشان را درباره ی شیوه های مبارزه، مردم و خلق وامپریالیسم و دولت و حکومت و اپوزیسیون و نظایر اینها در مقاله های مختلف بخواند و با هم مقایسه کند .

آقای کورش عرفانی در مقاله ای با عنوان" وقتی رئیس جمهور ایران به یاری اسرئیل می شتابد " مورخ 31-10-2005 حزب الله لبنان را چنین نوصیف می کند:

" آیا براستی فراموش کرده ایم که همین «دشمن صهیونیستی» رژیم جمهوری اسلامی، چه نقش فعالی در روی کار آوردن خمینی جنایتکار در زمان انقلاب در ایران بازی کرد ؟ چه حمایت عملی و واستراتژیکی در دادن تسلیحات ویژه به «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در زمان جنگ و برای نابود ساختن ظرفیت نظامی عراق ارائه کرد ؟ چگونه از طریق حزب الله لبنان، ساخته و پرداخته ی رژیم، نقشه های توسعه طلبانه ی خویش را در منطقه به اجرا گذاشت ؟ "

و باز در همان مقاله و در دو سطر آخر حزب الله لبنان را چنین معرفی می کند:

"مگر شکل گیری حماس و حزب الله محصول مشترک سرویس های جاسوسی ایران و اسرائیل نبوده است؟"

آقای کورش عرفانی بعدها نیز در مقاله ای دیگر با عنوان "ایران و اسرائیل: همدستی برای جنگ افروزی" مورخ 12-7-2006 حزب الله لبنان و حماس فلستین را تلویحا دست ساز رژیم جمهوری اسلامی ایران معرفی می کند. نگاه کنید:

" دو رخداد به موازات هم و در ظاهر بدون ارتباط در حال گسترش است : وخامت پرونده ی اتمی ایران از یکسو و تجاوزگری اسرائیل به فلسطین و لبنان از سوی دیگر. اما کیست که نداند این رخدادها به طور مستقیم به یکدیگر ارتباط دارند. هر چه پرونده ی اتمی ایران به سوی مجازات های بین المللی نزدیک تر شود نبرد میان حماس، حزب الله و حتی سوریه با اسرائیل شدیدتر خواهد شد. رژیم جمهوری اسلامی نیازمند بر گهای تازه ای برای بازی بعد از تصمیم شورای امنیت درباره ی پرونده ی اتمی اش می باشد و رژیم صهیونیستی اسرائیل نیز نیازمند بهانه های جدید برای تجاوزگری و خروج از بن بست در حل مناقشه ی تجاوزگری 60 ساله خود نسبت به سرزمین فلسطینی ها. "

تا اینجای کار برای آقای کورش عرفانی هیچ شک و شبهه ای در کار نیست که حزب الله لبنان هم محصول رزیم جمهوری اسلامی و هم محصول مشترک این رژیم و اسرائیل می باشد. بگذریم از این که ایشان در مقاله ی وقتی رئیس جمهور ایران بیاری اسرائیل می شتابد بگونه ا ی رژیم جمهوری اسلامی را هم اینگونه محصول اسرائیل معرفی می کند:

"آیا براستی فراموش کرده ایم که همین «دشمن صهیونیستی» رژیم جمهوری اسلامی چه نقش فعالی در روی کار آوردن خمینی جنایتکار در زمان انقلاب در ایران بازی کرد ؟ "

هنوز بیشتر از یک ماه از تاریخ انتشار مقاله ی " ایران و اسرائیل: همدستی برای جنگ افروزی " نگذشته است که آقای عرفانی این بار نظرش را درباره ی حزب الله لبنان در آخرین مقاله اش با عنوان" پایان نبرد لبنان، آغاز جنگ با ایران " مورخ14-8-2006چنین ابراز میدارد:

" به همین دلیل باید گفت که حزب الله لبنان قبل از آنکه یک نیروی ایرانی باشد یک نیروی لبنانی است. اما این بدیهی است که نیازهای این نیرو در زمینه های سیاسی، مالی، تدارکاتی و تبلیغاتی زمینه های همکاری آنها با رژیم های ایران و سوریه را فراهم و تقویت می کند. لیکن این همسویی و همیاری را نباید به معنای وابستگی دانست "

ملاحظه می کنید که طی دو سال چگ.نه آقای کورش عرفانی حزب الله لبنان را از یک جریان محصول رژیم جمهمری اسلامی و با لاتر از آن ، محصول مشترک این رژیم و اسرائیل به یک جریان مستقل تبدیل کرده است که فقط با رژیم ایران همسوئی و همیاری دارد و نه وابستگی. همچنین بیادش نمی آید که قبلا با صراحت گفته است که رژیم اسرائیل از طریق همین حزب الله خود ساخته نقشه های توسعه طلبانه ی خود را در منطقه به پیش میبرد . البته ایشان لابد حکم خمینی را هم مبنی بر اینکه سید حسن نصرالله را در سن بیست و یک سالگی امین خود در لبنان کرده است ، رویت ننموده است. همچنین وقتی که حکم بر عدم وابستگی حزب الله به رژیم حاکم بر ایران میدهد حتما در خاطرش نیست که اندک مدتی قبل اشاره کرده است که

" هر چه پرونده ی اتمی ایران به سوی مجازات های بین المللی نزدیک تر شود نبرد میان حماس، حزب الله و حتی سوریه با اسرائیل شدیدتر خواهد شد. رژیم جمهوری اسلامی نیازمند بر گهای تازه ای برای بازی بعد از تصمیم شورای امنیت درباره ی پرونده ی اتمی اش می باشد . "

همینجا خوبست بپرسیم با این تعریفی که شما ارائه داده اید آیا جنگ سی و سه روزه ی اسرائیل و حزب الله محصول مشترک اسرائیل و جمهوری اسلامی نبوده است که آلت اجرائی آن هم همین حزب الله محسوب میشود؟

ستایش های لبریز از احساساتی که در همین مقاله از حزب الله لبنان شده است را شاید بشود به حساب شیفتگی ایشان نسبت به ایستادگی حزب الله در برابر اسرائیل گذاشت و نه تایید دستگاهی که بنای ساختارش بر اصل ولایت فقیه شکل گرفته است.

اکنون شما خواننده ی گرامی نگاهی به نوشنه های برجسته و رنگی بیندازید و آنگاه اگر مایل بودید از آقای عرفانی بپرسید که بالاخره شما با ین یقین رسیده اید که حزب الله وابسته به رژیم جمهمری اسلامی نیست و محصول مشترک رژیم جمهوری اسلامی و دولت اسرائیل نیست؟ و قول میدهید که چند روز یا چند هفته و یا چند ماه دیگر باز نظرتان در این مورد عوض نشود؟


16- 8- 2006