16 August 2006


منصور امان

جشن با شیرینی دستپُخت ولی فقیه
.............................................................


رژیم ولایت فقیه، پاسداران و بسیجیهای "لباس شخصی" را شیرینی به دهان و دست بر موتورسیکلت به بالا و پایین رفتن از خیابانهای تهران مامور کرده است. همزمان، صدا و سیما نیز با پخش مارش نظامی و پیام شادباش رهبران "نظام" به مُناسبت "پیروزی عظیم حزب الله"، موزیک متن این سیرک سیار را زخمه می کشد. اما این همه، مانع شنیدن نغمه های بدآهنگی که کمتر فاتحانه به گوش می رسد، نمی شود.

شیخ حسن نصرالله، تنها دو روز پس از آنکه صدور قطعنامه شورای امنیت و آتش بس ناشی از آن را "پیروزی تاریخی" خوانده بود، در خود انگیزه هر چه کمتری برای همصدا شُدن با هلهله ی سفارش شُده ولی نعمتانش می یابد. وی سه شنبه در برخورد با نخستین آثار "پیروزی تاریخی"، جناحهای سیاسی لُبنان را به جنگ داخلی تهدید کرد و خطاب به آنان گفت:"به شما نصحیت می کُنم کسی را تحریک نکُنید و با مسایل انسانی و امنیتی بازی نکُنید."

سُخنان شیخ نصرالله درپی فشار اکثریت پارلمان و دولت لُبنان به حزب الله برای اجرای قطعنامه شورای امنیت و تحویل سلاحهای خود ایراد شُد. در همین حال آقای بشار اسد، یک پدر خوانده صغیر حزب الله نیز درخواست جامعه سیاسی لُبنان را "فتنه گری" خواند و ضمن مُخالفت با خلع سلاح گروه مزبور، به شدت به پارلمان لُبنان حمله کرد.

طعم تلخ شیرینی "پیروزی حزب الله" را تنها "لباس شخصیها" که از سوی مردُم تهران با بی اعتنایی ریشخند آمیزی روبرو شُدند، زیر دندان مزه نکردند. روزنامه جمهوری اسلامی به صاحب امتیازی آیت الله خامنه ای در سرمقاله خود، به فحاشی علیه رهبران مصر، اردُن و عربستان پرداخت و آنها را به تلاش برای "به شکست کشاندن حزب الله" مُتهم کرد. همزمان آیت الله نوری خود را ناچار دید در یک ژست نمایشی، برای تحریم "کالاهای اسراییلی و آمریکایی" فتوا صادر کُند و از "دولتهای اسلامی" بخواهد به این کشورها نفت نفروشند. و در یک واکنش عصبی دیگر، امام جُمعه موقت تهران، آیت الله احمد خاتمی، اسراییل را تهدید به موشک باران تل آویو کرد.

شیرینی دستپُخت ولی فقیه،
این بار با چاشنی تحریک کُننده جنگ داخلی در لُبنان،
راه
خود از آشپزخانه جهنم به بیروت و تهران را باز کرده است