21 September 2006

جمشید پیمان: وقتی ملا محمد خاتمی "نماینده ی تفکر اسلامی" می شود




وقتی ملا محمد خاتمی "نماینده ی تفکر اسلامی" می شود


جمشید پیمان


زبان فارسی پر است از مثل های شیرین. اغلب آنها حکیمانه و ناشی از تجربه جمعی مردم هستند.

اگر به موقع و بجا بکار بروند هرکدامشان از لحاظ توضیح و تاثیر گاهی اوقات بیشتر از چندین صفحه بیان استدلالی کارآئی دارند. به این نمونه ها توجه کنید:

- سری را که درد نمیکند دستمال نمی بندند .

راستی چرا جناب پاپ بندیکت شانزدهم دستمال انتقاد یا اهانت یا اظهار نظر درباره ی اسلام را

باین شکل به سر بدون درد خودش بست و نه تنها خودش بلکه جهانی را به درد سر انداخت .

- مزن بی تامل به گفتار دم .

باز هم حکایت جناب پاپ است. بنده ی خدا شاید تحت تاثیر فضا و محیط دانشگاهی قرار رفته بود که

اختیار ازکف دا د و یک مطلبی را گفت که نباید و نشاید .

- دیگ به دیگ میگه برو روسیاه .

حکایت زار زدن احمدی نژاد است از نقض حقوق بشر در سایر نقاط جهان .

- فلانی مثل سگ نازی آباد میمونه .

ایضا ملاحظه بفرمائید پاچه گیری های پاسدار رئیس جمهور شده را از عا لم و آدم .

- مژ دگانی که گربه عابد شد .

یک نگاهی به قیافه ی آخوند محمد خاتمی و ادا و اطوارهای مثلا متمدنانه اش بیندازید. ملاحظه میکنید

چه شباهت کم نظیری با گربه ی عابد دارد؟

- بیرون نیامدن بی بی از بی چادری است .

درست مثل گوشه گیری و اعتکاف جنایتکارانی چون موسوی اردبیلی .

حالا باین مثل ها نگاه کنید :

- تغاری بشکند ماستی بریزد جهان گردد بکام کاسه لیسان

حالا پاپ بندیکت شانزدهم یک چیزی گفت . چوبش را هم خورد. ولی مگر کاسه لیسان دور وبر

متولیان اسلام دست بردارند؟ فرصتی پیدا شده است که مستقیم و غیر مستقیم مراتب ارادت و بستگی و تعظیم و تکریمشان را نسبت به دستگاه فاسد حاکمیت آخوندی اعلام کنند.

در رابطه با همین مثل و یک مورد دیگر : با شکستن تغار ماست حمله ی اسرائیل به لبنان شاهد بودیم که چگونه راستان کج مدار و چپ روان راست کردار در کری هماهنگ زیر پوشش محکوم کردن حمله ی اسرائیل به لبنان، هرکدام دستمال ابریشمی به دست چه گرد و خاکی از بر و بالا و سر و صورت حزب الله لبنان و صاحبکارانش یعنی آخوند های حاکم بر ایران پاک کردند.


-
فلانی میان دعوا نرخ طی میکند .

پاپ با اظهار نظر یا نقل قولی که درباره ی اسلام کرد دعوا و بلوائی را براه انداخت . این بنده خدا باعث شد که در میان معترضین راستین و منتقدین منصفی که سخنانش را به نقد کشیدند، عده ای هم فرصت را غنیمت جنگی دانستند و با بلعیدن آن ، به تک و تا افتادند که نرخ دفاع از بخشی از نظام جنایتکار حاکم بر ایران را طی نمایند.

نمونه ی بارز اینگونه فرصت طلبی پلشت را در موضع گیری آخوند کدیور می بینیم. این یار غار قدیمی جنایتکاران و خورنده ی از توبره ی هاشمی رفسنجانی و آخور خاتمی،در مصاحبه با رادیو آلمان فرصت را غنیمت شمرده و ضمن انتقاد از پاپ به ارائه ی چهره ی بزک شده ی ملا محمد خاتمی پرداخته است. او چنین می گوید :


·
" ... . اجازه بدهید بگوییم، نماینده تفکر اسلامی امروز نه القاعده است، نه بنیادگرایانه است. نماینده تفکر اسلامی علمای اسلام هستند. یکی از نمایندگان تفکر اسلامی رییس جمهور خاتمی بود که اخیرا به آمریکا آمد و صدای متفاوتی را از دهان اسلام نشان داد. این صدا در اکثر کشورهای اسلامی صدای غالب است. آیا پاپ می‌تواند این صدا را متهم به خشونت‌گرایی بکند؟ ".


این دفاع مهوع و مشمئز کننده را بنگرید . عجب روزگاریست. رهبر کاتولیک های جهان از سر سهو یا خطا و یا حتی جهل و حتی از آن هم بالاتر ، فرض میگیریم از سر مخالفت با اسلام، سخنی گفته است.تعجب اینست که جناب پاپ چرا برای نشان دادن چهره ی خشن مسلمان به کسانی که امروزه در کسوت مسلمانی ونه به صفت آن ، مشغول اشاعه ی خشونت هستند ، و در راس همه ی آنها آخوندهای حاکم بر ایران ، اشاره ای نمی کند و فقط اکتفا میکند به برباد دادن کاه کهنه ی هفتصد هشتصد سال پیش .

اما این وسط یک آخوند مدعی روشنفکری اسلامی که سالها خودش و همشیره اش در کنار آخوند بی عمامه ی دیگری بنام عطا مهاجرانی مشغول توجیه عملکرد نظام جهل و جنون و جنایت بوده اند، اکنون از این گرد و خاک برپا شده کمال سوء استفاده را میکند و از طریق رادیو صدای آلمان به تطهیر دستان جنایتکاری می پردازد که با آب هفت دریا هم پاک شدنی نیست . او آخوند محمد خاتم یعنی شریک بیست و هفت ساله ی نظام فاسد آخوندی را نماینده ی تفکر اسلامی مداراگر و ضد خشونت جا می زند.

آخوند کدیور البته عملکرد آخوند خاتمی ، چه در اوایل انقلاب و در مقام مدیریت کیهان ملاخور شده و چه در موقعیت رئیس ستاد تبلیغات جتگ و چه در دوران ده ساله ی وزارت ارشاد و چه در هنگامه ی کشتار هزاران زندانی سیاسی در مرداد و شهریور 1367 فراموش را نکرده است.

البته تائید و پشتیبانی های ملا خاتمی از جنایات متعدد رژیم طی هشت سال ریاست جمهوریش بویژه دستور سرکوب دانشجویان در هیجدهم تیرماه 1378 را هم از خاطر نبرده است . ولی اشکال آخوند کدیور در اینست که همه را به کیش خود می پندارد و فکر می کند با حلوا حلوا کردن تلخ - زهری بنام خاتمی میتواند دهان کسی را شیرین کند.

حالا که چندین مثل از مثل های شیرین فارسی را گفتیم، از آنجا که در مثل مناقشه نیست برای حسن ختام ومناسب حال، پر بجاست که به آخوند کدیور در رابطه با این نرخ طی کردنش میان دعوای پاپ وبزک کردن چهره ی آخوند خاتمی ،البته با عرض معذرت از حیوان با وفا و پرفایده ای چون سگ ، دو بیت از شیخ اجل سعدی را که مثل سایره می باشد بیاوریم و بگوئیم جناب آخوند کدیور زیادی در این سمت و سو خودت را به زحمت نینداز . چراکه:

خـر عیسی گـرش به مکه بـری چـون بـیـایـد هـنـوز خـر باشد

سگ به دریای هفت گانه بشوی چـون بــرآیـد پـلـیـد تـر باشد .