17 September 2006

خبرگزاری جبهه ملی ایران: پرچم روی یونیفورم خانم انصاری





خبر رفتن خانم انوشه انصاری به عنوان اولین ایرانی به فضا برای ایرانیان غرورنگیز است .در میان طوفان خبرهای بد ، این خبر نسیم خوشی است برای ایرانیانی که شرمنده و خجالت زده هستند از حکومتی که تنها دست آوردش برای ملت ایران سرشکستگی ملی بو ده است.
انوشه انصاری پیش از این شایستگی خود را در صحنه تکنولوژی و تجارت در انسوئ آبهای ایران به ثبوت رسانده است و اینک میرود تا بعد از تمرینات طاقت فرسا که از عهده کمتر کسی بر می آید ، با خروج از کره زمین به عنوان اولین ایرانی و اولین زن مسلمان , تاریخ ساز باشد .
او از سیاره ای خارج می شود که در بخش هایی از آن , از جمله سرزمین خودش, حقوق زن مسلمان نصف مرد مسلمان است ولی زنان ایرانی قهرمانانه خواهان تغییر قوانین زن ستیز و تبعیض آمیز هستند.
موفقیت زنانی چون انوشه انصاری در کشور های آزاد, ضمن آنکه موفقیت تمام زنان ایران است این سئوال را مطرح میکند که اگر از زن ایرانی رفع محرومیت و آپارتاید شود چه افتخاراتی برای کشور خود کسب خواهد کرد؟
جنبش زنان ایران در داخل امروز به پویایی رسیده است و خواسته های برحق زنان میرود تا محق شود .شاید رفتن انوشه انصاری به فضا ,اوجگیری این پویایی باشد.

جبهه ملی ایران
http://www.jminews.com/news/fa/?mi=23&ni=3095