18 January 2008

ناهید رکسان: پیل و پکن !... قابل توجه اصلاح‌طلبان حرفه‌ای


پیل و پکن!


ناهید رکسان



قابل توجه اصلاح‌طلبان حرفه‌ای!

بدون اصلاح قانون اساسی،
هیچ اصلاحات ریشه‌ای
نمی‌تواند در ایران صورت پذیرد

قانون اساسی حاکم بر ایران، قانونی است «خدا محور»،
که ملت ایران را در گونه‌گونگی‌های فرهنگی، قومی و زبانی‌اش،
به مشتی «شیعی مسلک» خشک‌فکر تقلیل داده! و حکومت برخاسته از چنین قانون اساسی، ولایت مطلقة فقیه را هم بر ملت ایران حاکم کرده.

جهت «اصلاح» امور شاید بهتر باشد در ابتدا،
قانون اساسی کشور «انسان محور» شود،
تا بتوان از حقوق انسان‌ها در آن اصولاً سخن به میان آورد.


به عنوان نمونه، به رسمیت شناختن گرایشات مذهبی کلیة ایرانیان، ایجاد مدارس مختلط دولتی، و امکان تدریس زبان‌ها و گویش‌های دیگر‌ اقوام ایرانی، در مناطق سکونت‌شان، در کنار زبان فارسی، می‌تواند ضامن این امر باشد که، بالاخره، خدواند بخشندة مهربان، قانون اساسی ما ملت را رها کند، و جای خود را به «ملت ایران» بسپارد.

باشد که نهایتاً، «حق انسان‌ها» بجای «حقوق خداوند» قرار گیرد،
و در زمینة سیاست خارجی نیز، «نبرد» نمایشی و بازاری با اسرائیل پایان یابد، تا دولت اسرائیل، مانند هر دولت دیگری که سازمان ملل موجودیت‌اش را به رسمیت شناخته، از سوی دولت ایران به رسمیت شناخته شود.
در وبلاگ‌های بعدی بیشتر به این مسائل خواهیم پرداخت.

فعلاً به دلیل اشک‌های «جانگداز» پرزیدنت مهرورزی در سوگ حسین، ناچاریم حق و حقوق مردم ایران را، هر چند لحظه‌ای، به دست فراموش بسپاریم. البته، «ژنرال» احمدی نژاد هم حقوق ملت ایران را فعلاً به طور کلی «فراموش» کرده‌اند، و امروز شاهدیم که ایرانیان در بسیاری از نقاط مملکت از سرما یخ می‌زنند، چون دولت «مستقل» جمکران، نوکری در بارگاه گاوچران‌ها را با تخت سلیمان هم حاضر نیست عوض ‌کند

....................
متن کامل
http://nahidroxan.blogspot.com/2008/01/blog-post_17.html