25 November 2006

لیلا جدیدی: کانادا "عددی" نیست، 70 میلیون مردم ایران چه؟


طی یک هفته، جمهوری اسلامی برای دومین بار

از سوی نهادهای بین المللی

به دلیل پایمالی حقوق شهروندان ایرانی محکوم شد.



کانادا "عددی" نیست، 70 میلیون مردم ایران چه؟


لیلا جدیدی



کمیته کاری مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را که از سوی کانادا تدوین و پیشنهاد شده بود به رای گذاشت. این قطعنامه با 70 رای مثبت به تصویب رسید. قطعنامه مذکور ضمن ابراز نگرانی از رو به وخامت گذاشتن وضعیت حقوق بشر تحت حاکمیت جمهوری اسلامی، خواستار رعایت حق آزادی بیان و خاتمه دادن به کاربرد شکنجه، مجازاتهای بی رحمانه و تبعیضهای مذهبی، قومی و جنسی شده است.


پایمالی حقوق بشر در حکومت ملاها پدیده تازه ای نیست. در واقع جمهوری اسلامی پایه های حکومت خود را بر این آیین بنا کرده است. قانون اساسی رژیم به صراحت از تجاوز به حقوق مردم حمایت می کند. از همین روست که رژیم ملاها ضمن رد این فراخوان بین المللی، به یاد اسکیموهای کانادا می افتد و به تلافی، قطعنامه ای علیه نقض حقوق بشر در این کشور پیشنهاد می کند؛ اقدام مضحکی که با ریشخند و پاسخ منفی روبرو می شود.


آقای متکی در این باره با پرخاش می گوید: "کانادا که عددی نیست که بخواهد در این کارزار ادعایی داشته باشد" و با چرتکه اندازی در باره تعداد موافقان و مخالفان قطعنامه مزبور به رژیم اش دلداری می دهد. او سوادش به آنجا قد نمی دهد که بداند 70 هم عدد است، چه رای 70 کشور باشد چه رای 70 میلیون مردم ایران.


اما رفسنجانی که به خاطر حسابهای کلان بانکی اش با اعداد رابطه نزدیک تری دارد، در سخن پراکنیهای معمول اش هشدار داده است: "با این تهدیدات كه در خارج است، اگر نارضایتی داخلی هم به آن اضافه شود، این موضوع یا به بی‌‏تفاوتی مردم یا بدتر از آن به چالش تبدیل می‌‏شود كه هر دوی اینها چراغ سبز نشان دادن به دشمنان است."


ملای حیله گر گوشی دستش است و خوب می داند رسوایی نقض حقوق بشر حکومت در جهان از "بی تفاوتی مردم" حاصل نشده و رژیمش به "چالش" کشیده شده است.


فعالیتهای مستمرمدافعین حقوق بشر که دستآورد محکومیت رژیم را در بر داشت، تا سرنگونی حکومت سرکوب ادامه خواهد داشت. مردم ایران خاموش نخواهند شد.



................................


ابران نبرد

http://www.iran-nabard.com/