21 February 2008

مهدی سامع: «انتخابات» با «انقلاب» چمکرانی باند نظامی امنیتی

نظام استبدادی دینی ولایت فقیه را فقط مردم ایران و جنبش مقاومت می تواند سرنگون کرده و یک نظام دمکراتیک و عرفی جایگزین آن کند. مردم ایران با تحریم نمایش انتخاباتی در جهت تحقق خواستهای خود پیش خواهند رفت. "نه" به نمایش انتخاباتی، آری گفتن به تلاش ملیونها زن و مرد ایران زمین برای تحقق دمکراسی، آزادی و عدالت است
«انتخابات»
با «انقلاب» چمکرانی باند نظامی امنیتی

مهدی سامع
mehdi.samee@gmail.com
http://www.iran-nabard.com

حرفهای ولی فقیه نظام و دست نشاندگانش و اقدامات وزارت کشور احمدی نژاد و شورای نگهبان تحت امر ولی فقیه دیگر جای هیچ تردیدی باقی نگذاشته که سرنوشت نمایش انتخاباتی پیش رو از هم اکنون تعین شده و باندهای طرفدار ذوب در ولایت اکثریت قریب به اتفاق کرسیهای مجلس را اشغال خواهند کرد. در رقابت بین کسانی که از غربال شورای نگهبان رد شده اند موضوع اصلی نه اختلاف در سیاست که چگونگی پیشبرد اوامر ولی فقیه و میزان سهم از درآمدهای ملی است. سرسپردگان ولی فقیه در چند ماه گذشته چنان بر رقبا و شرکای قبلی تاخته اند که در تاریخ ننگین جمهوری اسلامی بی سابقه است.
برای مثال روزنامه کيهان در شماره روز دوشنبه 8 بهمن طی يادداشتی، کروبی، رفسنجانی و خاتمی را به شدت مورد حمله قرار داده و نوشته است:«دوستان انقلاب نبايد فراموش کنند که خدمت به خائنان، خيانت است.»
در همین روز روزنامه رسالت جلسه مشترک خاتمی، رفسنجانی و کروبی را با عنوان «استراتژی قهوه چیها» مورد حمله قرار داده است.
و این حمله بی سابقه به 3 تن از کسانی که در طول حیات رژیم ولایت فقیه همواره از مدافعان و مسئولان این نظام سرکوبگر بوده اند در شرایطی صورت می گیرد که اولین و مهمترین تصمیم آقایان مهدی کروبی، هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی در نشست شنبه 6 بهمن خود این بوده که «تکلیف همه گروهها» را «شرکت فعال در انتخابات مجلس هشتم و زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم پای صندوقهای رای» اعلام کنند.
مصالح نظام دینی و شراکت در غارت، تکلیف این آقایان را روشن کرده است. آنها به نیاز تبلیغاتی ولایت خامنه ای به خوبی آگاهند و می دانند که اگر خیمه عمود نظام آسیب ببیند، خیمه نظام بر سر خودشان نیز فرود خواهد آمد و از این روست که علیرغم بی سابقه ترین انقباض و جراحی درونی بازهم تکلیف اصلی خود را تشویق به شرکت در این نمایش اعلام می کنند و این همان چیزیست که ولی فقیه نظام آن را طلب می کند.
روز یکشنبه 28 بهمن آيت الله خامنه‌اي برای چندمین بار برای کشاندن مردم به نمایش انتخاباتی سخنرانی کرد و گفت: «من توصيه‌ام به مردم در درجه اول اين است كه بيايند وارد ميدان انتخابات بشوند، صندوقهاي رأي را پر رونق بكنند. خود اين صفوفی كه ايستادند، ممكن است زحمت همه داشته باشد توي اين هواي سرد، يك ساعت كمتر، بيشتر، تو صف بايستند اما اين مجاهدت است اين جهاد است.»
آقای خامنه ای قبل از آن هم خواستار داغ شدن تنور انتخابات شده بود. برای او صحنه پردازی و آمار سازی به تنهایی کافی نیست. کفگیر ولایت به ته دیگ خورده و تکرار نمایشهای قبلی حتی یک فنجان آب هم برای ولی فقیه گرم نمی کند. خامنه ای روز 19 بهمن گفت:« انتخابات يكي از عرصه‌هاي حساس و تعيين‌كننده است. تلاش تبليغات خصمانه استكبار جهاني بر كاهش حضور و انگيزه مردم براي انتخابات متمركز بوده است … اين مسئله نشان‌دهنده اهميت انتخابات است. همه بايد خود را موظف به شركت در انتخابات بدانند.» یک ماه قبل هم در روز 19 دی خامنه ای خط و مرز تعیین صلاحیت کاندیداها را مشخص کرد و گفت: «دوره‌ي قبل، چهار سال قبل از اين، يك ماجرايي راه انداختند يك نمايشي بود، يك بازي بود. راه انداختند، هدف هم همين بود كه بلكه انتخابات رو تعطيل كنند. با لطف خداوند و ایستادگی مردم نتوانستند انتخابات را تعطیل کنند.»
به دنبال خط و نشان کشیدن ولی فقیه، عمله و اکره او یکی پس از دیگری وارد جدال شده و مشخصات این مرحله از نظام را ترسیم کردند. روز یکشنبه 14 بهمن روزنامه کيهان حمله تند فيروز آبادی، رييس ستاد کل نيروهای مسلح به مجلس ششم و دوره خاتمی را منعکس کرد و از قول او نوشت:«آمريکا به عده ای مرعوب و فريفته غرب که به رهبری نظام نامه نوشتند که با بوش بسازند، در مجلس تحصن کردند و در دانشگاه به نفع آمريکا شعار دادند، اميد بسته است.» فیروزآبادی تاکيد کرده که مجلس بعدی بايد «هم جهت با دولت آقای احمدی نژاد» باشد و «نبايد اجازه داد کسانی که آمريکا به آنها دل بسته و آنها دلبسته آمريکا هستند بر کرسی مجلس شورای اسلامی تکيه زنند و دوباره آن کنند که درگذشته انجام داده اند.»
روز جمعه 19 بهمن سرکرده سپاه پاسداران، سرلشگر محمدعلی جعفری در جمع بسیجیان سرکوبگر طی سخنانی با عنوان «دانشجو، انتخابات، مشارکت حداکثری و اتحاد ملی» رهنمودهایی در مورد نحوه فعالیتشان در قبال نمایش انتخابات داد و به قول خودش «مرزبندیهای سیاسی گذشته» را «به هم ریخت.» او اعلام کرد که:«به نوعی می ‌توان گفت انقلابی در انقلاب، توسط مردم و بسیجیها» صورت گرفته و بنابرین بسیجیان و پاسداران باید بر خلاف رهنمود خمینی از جناح «اصولگرا» که نام دیگر ذوب شدگان در ولایت است پشتیبانی کنند. او گفت:«حمايت از جريان اصولگرايی ضرورتی قطعی، اجتناب ناپذير و تکليف الهی نيروهای انقلابی و ارزشی کشور به شمار می آيد.»
هرچه پاسدار جعفری وقتی با واکنشی که برایش غیر قابل پیش بینی بود روبرو شد به نوعی حرف خود را پس گرفت، اما همه ی کسانی که در هرم قدرت طرف حساب باند احمدی نژاد هستند به خوبی از مضمون و شکل این «انقلاب» جدید که با به کرسی نشاندن احمدی نژاد کلید خورد، اطلاع بیشتری پیدا کردند.
آيت‌الله اسدالله بیات زنجانی از مراجع تقلید ساكن قم و عضو شورای بازنگری قانون اساسی که در پایه ریزی قانون اساسی دوم با اختیارات بی حد و مرز برای ولی فقیه نقش داشته پیام «انقلاب» احمدی نژاد و باند نظامی-امنیتی پیرامون او را به شکلی دریافته و در روز 12 بهمن در نامه سرگشاده به آقایان رفسنجانی، خاتمی و کروبی بدون این که آدرس دقیقی بدهد، باند احمدی نژاد را «همچون دمل چركین و به ظاهر كوچك» كه «هر از گاهی سر باز می كند» معرفی می کند و هشدار می دهد که اگر «جراحی اساسی نشود، عفونتش به سراسر پیكره انقلاب تسری خواهد یافت» و «اگر همین طور به پیش بروند، اندیشه قیم مآبانه و منحرف «خلافت اسلامی» را به جای «جمهوری اسلامی» خواهند نشاند.»
آشی که پاسداران ولایت خامنه ای پخته اند آنقدر شور است که صدای بازجو حسين شريعتمداری هم در آمده است و در شماره روز چهارشنبه 24 بهمن کیهان می نویسد:«اين برادر عزيز و انقلابی در اظهارات اخير خود، بی آن که بخواهد، برخلاف نظر صريح امام سخن گفته است.» پاسدار حسین شریعتمداری به خوبی می داند که حرف اصلی سرکرده سپاه که به نیابت از ولی فقیه بیان می کند «انقلاب در انقلاب» است که مشخصه آن شرکت مستقیم سربازان گمنام و با نام «امام زمان» در هر رویداد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است. این دخالت را شیخ مهدی کروبی به نوشته روزنامه آفتاب يزد در روز چهار شنبه 10 بهمن این گونه بیان می کند که:« در انتخابات مجلس هفتم، نيروهای غيبی و فرشته های آسمانی گروه گروه آمدند و به عده ای رای دادند.»
البته اگر آقای کروبی به دنبال آدرس این نیروهای غیبی و فرشته های آسمانی باشد لازم نیست به محل چاه چمکران برود. این نیروهای غیبی در بیت «رهبر معظم» آقای کروبی سازماندهی می شوند و از همان مرکز است که «انقلاب چمکرانی» تدارک دیده می شود و این همان «انقلابی» است که با اشغال عراق و بالا رفتن قیمت نفت «فرصت» برای «ظهور» می یابد و بر اساس همین شرایط است که آقای کروبی پس از چند ساعت خواب یک باره متوجه می شود که امدادهای غیبی یک کوتوله سیاسی را بر مرکب ولایت سوار می کنند و آفای رفسنجانی مجبور می شود به خدا پناه ببرد و اتفاقا بر اساس قانون «انقلاب چمکرانی» که در بطن ولایت خامنه ای سر برآورده خانواده خمینی باید بی چهره شود.
به نوشته شماره 24 بهمن روزنامه اعتماد ملی، شیخ مهدی کروبی در واکنش به اهانت دار و دسته احمدی نژاد به نوه خمينی که در سایت اینترنتی نوسازی درج شده بود، باد در غبغب انداخته و طرف مقابل را تهدید می کند و می گوید:«اگر اين بي حرمتی بار ديگر تکرار شود، فرزندان انقلاب و ياران امام جوابی به اهانت کنندگان خواهند داد که هم خود آنها پشيمان شوند و هم کسانی که پشت پرده اينان را می گردانند.»
روزنامه همشهری در شماره روز یکشنبه 28 بهمن در يادداشتی با عنوان «رحلتی شهادت گونه» از قول هاشمی رفسنجانی می نویسد که «آيت الله توسلی ديروز در حين دفاع از حسن خمينی دچار ايست قلبی شده و در گذشته است.»
جار و جنجالی که پیرامون توهین به سید حسن خمینی به راه افتاده در مسیر اصلی این انقلاب جدید هیچ تغیری نمی دهد. بنابرین تهدیدهای آقای کروبی و یا شهید سازی آقای رفسنجانی سبب کوتاه آمدن گردانندگان انقلاب چمکرانی نخواهد شد.
نظام استبدادی دینی ولایت فقیه را فقط مردم ایران و جنبش مقاومت می تواند سرنگون کرده و یک نظام دمکراتیک و عرفی جایگزین آن کند. مردم ایران با تحریم نمایش انتخاباتی در جهت تحقق خواستهای خود پیش خواهند رفت. "نه" به نمایش انتخاباتی، آری گفتن به تلاش ملیونها زن و مرد ایران زمین برای تحقق دمکراسی، آزادی و عدالت است