22 December 2008

بستن اشرف و كوچ دادن ساكنان آن زمينه سازي براي جنايت جنگي , جنايت عليه بشريت و نقض آشكار قوانين وكنوانسيونهاي بين المللي است


پاسخ شوراي ملي مقاومت ايران
به اظهارات مشاور امنيتي دولت عراق
مبني بر بستن اشرف و كوچ دادن ساكنان آن


اظهارات مشاور امنيتي دولت عراق مبني بر بستن اشرف و كوچ دادن ساكنان آن
زمينه سازي براي جنايت جنگي , جنايت عليه بشريت و نقض آشكار قوانين وكنوانسيونهاي بين المللي است
مقاومت ايران اظهارات غير قانوني آقاي موفق الربيعي, مشاور امنيتي دولت عراق در باره«ممنوعيت هرگونه فعاليت سياسي و تبليغاتي و فرهنگي و ديني و اجتماعي» مجاهدين و «بستن قرارگاه اشرف و كوچ دادن افراد آن و اخراجشان به ايران يا به يك كشور ثالث» را بازتاب فشارهاي هيستريك رژيم آخوندي به دولت عراق پس از امضاي توافقنامه امنيتي با آمريكا ارزيابي ميكند. علاوه بر اين احكام اخير دادگاه عدالت اروپا مبني بر لغو برچسب تروريستي عليه سازمان مجاهدين خلق ايران، همزمان با پنجاه و پنجمين قطعنامه ملل متحد پيرامون نقض وحشتناك حقوق بشر درايران جنون آخوندها را براي انهدام اشرف شدت بخشيده است .

حقوقدانان و پارلمانترها از سراسر جهان اين اظهارات را نقض حقوق بنيادين و آزاديهاي اساسي , نقض آشكار كنوانسيون چهارم ژنو، قانون بين المللي، قانون بشر دوستانه بين المللي، كنوانسيون پناهندگي و كنوانسيون منع شكنجه و كليه ميثاقهاي بين المللي اعلام كرده اند. بدون شك نقض اين معاهدات , جنايت جنگي و جنايت عليه بشريت محسوب ميشود.

مراجع گوناگون بين المللي، از جمله كميسارياي عالي پناهندگان، كميسر عالي حقوق بشر، يونامي، صليب سرخ بين المللي، پارلمان اروپا، مجمع پارلماني شوراي اروپا، عفو بين الملل , فدراسيون بين المللي حقوق بشر و همچنين مراجع بزرگ مذهبي مانند رييس دانشگاه الازهر, بالاترين مرجع مذهبي اهل تسنن و رهبران كاتوليك در آمريكا و كانادا بارها بر حقوق غيرقابل انكار ساكنان اشرف تأكيد ورزيده اند .

حضور مجاهدين در عراق همچنين از حمايت گسترده مردم عراق كه از دخالتها و جنايتهاي رژيم ايران به ستوه آمده اند برخوردار است. بيانيه 3ميليون تن از شيعيان عراقي(ژوئن 2008), بيانيه 5.2 ميليون شهروند عراقي (ژوئن 2006),بيانيه 450 هزار تن از اهالي ديالي(ژوئن2007) , بيانيه 3000تن از شيوخ و روساي عشاير عراقي(فوريه 2007), بيانيه 12000حقوقدان عراقي ( ژانويه 2006) و دهها بيانيه ديگر از سوي اقشار مختلف مردم و نيروهاي سياسي عراق جاي هيچگونه ابهام باقي نمي گذارد .

با اين همه مشاور امنيتي دولت عراق در حالي به تهديد كردن مجاهدين بخاطر هرگونه فعاليت فرهنگي و ديني و اجتماعي مي پردازد كه در برابر جنايتهاي رژيم آخوندي و مزدورانش ، از جمله انفجار ايستگاه و لوله هاي آب اشرف, موشك باران اشرف، ربودن افرد آن و انفجار اتوبوس كارگران عراقي، مطلقاً سكوت پيشه كرده است.

مقاومت ايران نسبت به افزايش اين جنايتهاي تروريستي و بوجود آمدن يك فاجعه انساني در اشرف هشدار ميدهد .

مقاومت ايران، از شوراي امنيت ملل متحد و نيروهاي چند مليتي و همچنين از نخست وزير نوري مالكي، خواستار محكوم كردن اين اظهارات و تاكيد بر رعايت حقوق ساكنان اشرف در چارچوب معاهدات بين المللي است. تلاش براي راضي كردن آخوندهاي حاكم بر ايران با اين قبيل اظهارات به جايي نميرسد بلكه بر ابعاد و دامنه مطامع آنها در عراق مي افزايد و دست آنها را در تعدي و تجاوز بسا بازتر ميكند .تسلط بر عراق و صدور تروريسم و ارتجاع به اين كشور, اعتياد استراتژيكي رژيم ولايت فقيه در ايران براي بقاي اين حاكميت ننگين و نامشروع است و تا اين رژيم بر سركار است از آن دست نمي كشد.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
پاريس-2 دي 1387 (22 دسامبر 2008)