9 December 2006

وبلاگی جدید / جلوه صبح


این روز ها با نزدیک شدن زمان انتخابات شوراها و مجلس خبرگان بار دیگر گروه ها و جناحهای سیاسی کشورهر کدام بر اساس نگرش خود سعی در تشویق مردم به شرکت در انتخابا ت دارند. در اینکه انتخابات اساسا بهترین ؛ منطقی ترین و دمکرات ترین شیوه گزینش دولت مردان و کارگزاران هر نظامی است شکی نیست اما در شرایط فعلی و با توجه به ساختار سیاسی موجود و اینکه مشروعیت نظام کمتر از هر زمان دیگریست آیا شرکت در انتخابات حتی اگر منجر به پبروزی جناح منتقد دولت هم شود را می توان یک پیروزی برای اصلاح طلبان قلمداد کرد؟


زمین شوره سنبل بر نیارد

وبلاگی جدید / جلوه صبح


آیا با توجه به کنترل تقریبا تمامی رسانه ها؛ جناح حاکم از مشارکت مردم برای مشروعیت بخشیدن به موجودیت غیر مردمی خود استفاده نخواهد کرد؟ و از همه مهمتر اینکه پیروزی احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات شوراها چه تاثیری در وادار کردن حاکمیت به پذیرش خواست های مردم خواهد داشت؟کسانی که معتقد به بستر سازی برای مشارکت مردم در انتخابات آینده هستند چه تضمینی برای عدم رد صلاحیت های گسترده شورای نگهبان در آینده ارائه می دهند؟ ضمن اینکه باید به این نکته نیز توجه داشت که در انتخابات مجلس خبرگان داوطلبانی رد صلاحیت شدند که هر کدام دارای سوابق سیاسی و مبارزاتی در قبل و بعد از انقلاب و همچنین دارای مناسب حکومتی و یا از مدرسین شناخته شده در حوزه های علمیه بوده و هستند.

شرکت نکردن مردم در انتخابات به معنی عدم مشروعیت دولت کنونی و گروهای مافیایی درون حاکمیت است و این خود یکی از دستاوردهای مهم مبارزات دمکراتیک مردم ایران در جهت نشان دادن واقعیت های موجود جامعه ایران است. تجربه نیز نشان داده است که اصلاح طلبان درون حاکمیت با توجه به سوابق فکریشان در گذشته و عملکردشان در
چند سال اخیر و نیزپذیرش صریح اساس نظام و رهبری ؛ امین آراء مردم نخواهند بود