10 May 2008

زینت میرهاشمی : رشد سالانه 18 درصدی فقر... و ... سهیلا که نوزادش را برای نجات از فقر و بی خانمانی که در انتظارش بود با ضربات چاقو به قتل رساند


زنی
به نام سهیلا
در انتظار حکم قصاص به سر می برد.
سهیلای بی خانمان، فرزند 5 روزه خود را
برای نجات از فقر و بی خانمانی که در انتظارش بود
با ضربات چاقو به قتل رساند

رشد سالانه 18 درصدی فقر

زینت میرهاشمی
http://www.iran-nabard.com
ایران نبرد


زنی به نام سهیلا در انتظار حکم قصاص به سر می برد. سهیلای بی خانمان، فرزند 5 روزه خود را برای نجات از فقر و بی خانمانی که در انتظارش بود با ضربات چاقو به قتل رساند. با نگاهی به آمار و ارقام داده شده از طرف پایوران رژیم در مورد خط فقر و حقوق 219 هزار تومانی کارگران با خانواده های نقریبا 5 نفره، بخشی از فاجعه فقری که گریبان کارگران و مزدبگیران را گرفتار کرده است، آشکار می شود. رئیس دولت پاسداران برای فرار از عمق این فاجعه مسئولیت را از خود دور کرده و اعلام کرده است که «امام زمان» جامعه را «مدیریت» می کند.

بر اساس امار دولتی که در خبرکزاری حکومتی ایسنا روز آدینه 20 اردیبهشت منتشر شد خط فقر در استان تهران برای یک خانوار 5 نفره بر حسب توزیع درآمد و مصرف خانواده 400 هزار تومان اعلام شده است.

بر اساس داده های آماری همین منبع «خط فقر مطلق کشوری در سال 83 تقریبا 238 هزار تومان و در سال بعد 276 هزار تومان، در سال 85 برابر 325 هزار تومان و در سال 86 برابر 400 هزار تومان» اعلام شده است. حسین راغفر تاکید می کند که خط فقر شدید استان تهران، برای یک خانواده 5 نفره در سال 86، 650 هزار تومان بوده است.


ا
ین منبع رشد سالانه خط فقر را بر اساس این آمار و ارقام 18 درصد اعلام کرده است.

متخصص حوزه رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر افزایش درصد جمعیت زیر خط فقر مطلق اعلام کرد که:

«در سال 86، حداقل 35 درصد جمعیت کشور
در زیر خط فقر مطلق به سر می بردند.»
این افزایش فقر در شرایطی صورت می گیرد که منابع طبیعی ایران با بهای بالاتری به تاراج می رود و دولت پاسداران هزینه های زیادی در راه رشد تروریسم و سیاستهای صدور ارتجاع و بنیادگرایی به مصرف می رساند.