8 August 2005


مبارزهٌ جدی با حكومت اسلامی
و جلوگیری از روی كار آمدن «حكومت اسلامی جلد دوم»


پروانه حمیدی


من مخالف دستگیری و حبس انسانها به دلیل نظرات سیاسی شان هستم. این بدین معنا نیست كه با نظراتشان موافقم و یا حتی از آنها قهرمان و بت میسازم. قهرمان سازی، شهیدپروری، بت ساختن ناشی از تفكر مذهبی است كه گریبان اپوزیسیون غیر مذهبی را هم گرفته است.
من خواهان آزادی تمام زندانیان سیاسی هستم و از جمله آقای گنجی. اهمیت ایشان را از زندانیان سیاسی دیگر نه كمتر میدانم و نه بیشتر ولی اگر اشكی برای سرنوشت ایشان نمی ریزم به این معنا نیست كه سرنوشت ایشان برایم بی تفاوت است، بلكه صرفاً به این دلیل است كه اشكهایم را برای صدها هزار اعدامی این رژیم ریخته ام....
به تصور من راه آزادی مردم ایران نه فقط از سرنگونی جمهوری اسلامی بلكه با گسستن از آن تفكری میگذرد كه جمهوری اسلامی بیان بارز آن است ولی تنها بیانش نیست. به زیر سوال بردن ارزش های فرهنگی و اخلاقی كه ریشه در مذهب دارد (حتی اگر این ریشه ها در نگاه اول دیده نشود) لازمهٌ این كار است. مبارزهٌ جدی با حكومت اسلامی و جلوگیری از روی كار آمدن «حكومت اسلامی جلد دوم» تنها از این طریق است و هر كس كه این راه را میرود از هیاهو باكی ندارد.