4 August 2005

تروريسم اتمي حكومت آخوندي را متوقف كنيد


تروريسم اتمي حكومت آخوندي را متوقف كنيد

کاظم موسوی زاده


مدير كل آژانس بين المللي اتمي!
وزراي خارجه كشورهاي عضو شورا ي حكام آژانس بين الملي اتمي!
دبير كل سازمان ملل متحد!
نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت ملل متحد

از شما به عنوان یک ایرانی از میلیون ها قربانی سیاست نقض حقوق بشر نظام ملایان حاکم بر ایران، خواستار پيگيري جدي التزامات قطعنامه آژانس بين المللي اتمي در 25 سپتامبر 2004 در مورد فعاليت هاي هسته اي رژيم حاكم برايران هستم و به منظور جلوگيري ازدستيابي عاجل اين رژيم به سلاح هاي اتمي و كشتار جمعي وایجاد فاجعه هاي تروريستي ناشي از آن، ارجاع بلادرنگ پرونده هسته اي رژيم به شوراي امنيت ملل متحد و محكوميت آن را درخواست می نمایم.

شما مي دانيد كه امروز جهان بر اثر افشای نقشه هاي اتمي و فعاليت هاي ميكروبيو لوژيك ، شيميايي ومجهز بودن رژیم حاکم بر ایران به موشك هاي بالستيك، بسیار نگران است. به طور يقين نخستين قربانيان برنامه های غنی سازی اورانیوم و دستيابي نظام ولايت فقيه به سلاحهای اتمي و استفاده از آن، مردم ايران هستند. پس بر اساس وظيفه انساني، سیاسی و تخصصی خود مي دانم خطرهاي ناشي از دستيابي و تسلط رژیم ملایان به تسلیحات هسته اي را به شما، به مجامع انساندوست و مترقي بين المللي و به جهانيان بار ديگر به دلایل مهم زیر ياد آور شويم:

1- رژيم اصلاح ناپذير حاکم بر ایران در نتيجه فقدان پايگاه مردمي، حكومتي غير قانوني محسوب مي شود. اعتقاد به ولایت فقیه یه عنوان عبوراز فیلتر شرکت در انتخابات و شرط کاندیدا شدن، دلیل اثبات غیردمکراتیک بودن تمامی نمایشات انتخاباتی 26 سال گذشته در ایران است که با تحریم همه جانبه مردمی روبرو بوده است. امروز حتي جناح به اصطلاح اصلاح طلب رژيم حاكم بر ايران نيز اميدي به اصلاح اين رژيم ندارد. نتیجه بر سرکارآمدن شخص شناخته شده بنیادگرای مذهبی احمدی نژاد در انتخابات غیر دموکراتیک ریاست جمهوری رژیم در ماه گذشته، آشکارا گواه این واقعیت است. بنابراین اين رژيم نماینده واقعی آراء و نظرات مردم ایران نبوده و نیست و بالطبع نمی تواند در مورد نياز يا عدم نياز كشور ايران به انرژي اتمي تصميم گيري کند.

2- رژيم بنیادگرای اسلامی حاکم بر ایران مدعي استفاده از تكنو لوژي به ظاهر صلح آميز انرژي اتمي است. وليكن این رژيم از توسل به عدم سياست شفاف در قبال التزامات قطعنامه اژانس بين المللي اتمي در 25 سپتامبر 2004 و هم چنین در مورد قرار داد تعلیق غنی سازی اورانیوم با کشورهای اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس در پاریس، هدف ديگري جز مخفي كاري و حصول فرصت بيشتر براي عملي ساختن قريب الوقوع طرح هاي هسته اي كه همانا دستيابي به تسليحات هسته اي نظامي و بمب اتمي است، ندارد.

3- تلاش رژيم حاكم برايران برای دستیابی به تکنولوزی و جنگ افزارهای هسته ای، پیوستن به باشگاه کشورهای اتمی به منظور حفظ و بقای نظام خود است. ترديد نبايد داشت كه چنین تسلیحاتی را در خدمت صدور واپس گرايي مذهبي و تروريسم در عراق و منطقه خاورمیانه و جهان نيز به كار خواهد برد. دستيابي اين رژيم به سلاح هاي اتمي و كشتار جمعي اين خطر بالقوه را نيز در پي دارد كه اين تسليحات به سهولت دراختيار تروريست هاي ديگر بين الملي و وابسته به رژيم ملايان قرار گيرد و بطور زنجيره اي فجايعي با ابعاد بس خطرناك تر از واقعه دهشتناك 11 سپتامبر به بار آورد.

4- لازم به تذکر است که رژیم حاکم، حکومتی است كه قانون اساسي بي مانندش به گونه اي آشكار در بسياري از موارد، نمونه چشمگير چگونگي نقض كليه مفاد منشور بین المللی حقوق بشر است. دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران كه تا كنون بيش از پنجاه بار در مجمع عمومي و كميسيون حقوق بشر ملل متحد محكوم شده است، با دستيابي به تسليحات اتمي، تثبيت و تحكيم می شود. مسلح شدن قواي نظامي وسركوبگراين رزيم به جنگ افزارهای اتمي به نوبه خود ادامه و افزايش فشارها بر روی کلیه زندانیان سیاسی آزادیخواه و در حال اعتصاب و سركوب، دستگيري ها، شكنجه و اعدام مخالفين و دگر انديشان در ايران را به دنبال خواهد داشت.

5- علاوه بر وخيم تر شدن وضعيت نقض حقوق بشر، خطر انتشار مواد رادیو اکتیو ناشی از فعالیتهای هسته ای و سرایت آلودگی های همه جانبه، پايدار وکشندهء آن نيز مردم و كارشناسان ايران را نگران کرده است. خطر نشت و انتشار مواد رادیو اکتیو، مضاف بر روند کنونیِ آلودگی و تخریبِ محیط زیست، خطری جدی و روز افزون است. اوضاع فرسايش و انهدام منابع اكو لوژيك و حراج ذخاير نفت و گاز در حاكميت ملایان به گونه اي است كه پيامدهاي زيانبار آن، راه توسعه پایدار و سازندگي مدرن مورد نياز جامعه ايران، برای نسلهای آینده را نيز محدود و مختل مي كند. ازاینرو مردم ایران حق دارند که در مقابل پروژه هسته ای رژیم حاکم بر ایران مبارزه کنند و این تلاشها بدون شک در راستای تقاضاي جامعه جهانی براي متوقف كردن كامل غني سازي اورانيوم و هسته ای رژیم آخوندی نیز هست.

6- مواضع اخیر سران رژیم در رابطه با مذاکرات وین، ژنو و پاریس، تصویب طرح دستیابی به فناوری هسته ای و غنی سازی اورانیوم از سوی مجلس آخوندی و تصمیم و اقدام جدید یکجانبه شورای عالی امنیت ملی رژیم به از سرگیری غنی سازی اورانیوم در تاسیسات هسته ای اصفهان و تجربه های دیگر، نشان می دهند که هر گونه اعتماد به آنان در مذاكره و گفتگو در مورد كنترل و توقف فعاليت هاي اتمی تاکنون با شكست روبرو شده است و بی نتیجه است. بدون تردید ادامه گفتگوهای اتمی و اعتماد و فرصت دادن بيشتر به آخوندهای فریبکار، خطري در بر خواهد داشت كه مردم ايران وجهان بايد هز ينهء گران آنرا بپردازند.

7- ما نگران و مخالف هر گونه سازش و زد و بند سياسي و معامله اقتصادي با رژيم تروريستی حاکم برايران، در زمينه انرژي و تسليحات هسته اي هستیم. باید تأکید کرد که تسليم شدن کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه به خواسته هاي رژیم تروریستی بنیادگرای ملايان مبني بر پذیرفتن حق آن بر ادامه فعالیتهای غنی سازی اورانیوم و هم چنین مبنی برتحت فشار قرار دادن نيروهاي مبارز و مترقی مخالف رژیم و وجه المصالحه قراردادن آنها –از جمله اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران- در مذاکرات سیاسی و معاملات اقتصادی و تکنولوژی هسته ای، توهینی است به شان انسان ایرانی و نیز نقض آشکار مفاد منشور جهانی حقوق بشراز سوی دولتهای مزبور. بی تردید، اصرارسران رژیم حاکم بر ایران براي دستيابي به تکنولوزی هسته ای و بمب اتم، كابوس عمومي حمله نظامي کشورهای خارجی به خاك ايران را افزايش مي دهد که روشن است علیه منافع ملی ایرانیان است.

در مقابل ارجاع پرونده هسته ای رژیم به شورای امنیت و فشار بیشتر بر حکومت پاسدار-آخوندی، پاسخي است شايسنه به اضطراب روز افزوني كه در اين رابطه در كشورهاي جهان گسترش مي يابد. محكوميت رزيم در شوراي امنيت ملل متحد، می تواند عامل بازدارنده ای باشد برای دستیابی به تسلیحات هسته ای و در نتیجه، احتمال دخالت نظامی خارجی به خاك ايران را کاهش خواهد داد.

بنابراين تصديق مي كنيد كه انگيزه اين درخواست هماهنگ است با تلاش شما و خواست انسان هايي كه به صلح جهاني، همزيستي مسالمت آميز، منشور بین المللی حقوق بشر و به پيمان منع گسترش تسليحات انمي و كشتار جمعي و نيزبه سلامت محيط زيست در جهان پايبند هستند.

با احترام،
دکتر مهندس کاظم موسوی زاده
تحليلگر و محقق مسائل اکولوژی، سياسی و اجتماعی
برلين4 آگوست2005